Du viderestilles til den mobile version af


Ønsker du at fortsætte?




Dit valg huskes i 30 dage

vafo.dk
Vejret18 º C
giro guld april 2012
Thomas Klostergaard, leder af Juelsminde Turistbureau, står klar til at kapre turister, når Giro'en lægger vejen forbi.
giro guld april 2012
Thomas Klostergaard, leder af Juelsminde Turistbureau, står klar til at kapre turister, når Giro'en lægger vejen forbi.

Turistchef |øjner guld |i Giroen

Publiceret: 22.04.2012 06:00
Morten Stigaard Sørensen

Klik her for at se samtlige annoncer

om cykelløbet Giro D'Italia kun tilbringer omkring en halv times tid i Hedensted Kommune, giver den massive omtale og dækning af så stor en sportsbegivenhed unikke muligheder for at promovere kommunen som turistmål.

Det mener leder af turistbureauet i Juelsminde Thomas Klostergaard.

Han er i øjeblikket i gang med at skaffe omtale i, turistmæssigt set, interessante lande som f.eks. Holland og Norge.

Forrige fredag havde han besøg af et hold journalister fra Holland, som skulle vises rundt i forbindelse med Giroen.

- Vi startede i Horsens, hvor det var meningen, at vi skulle cykle til Snaptun og så videre til Hjarnø. Men det stod ned i stænger, så planen skred. Jeg ringede til færgekaptajnen, som sørgede for, at der ville være en ekstra tur klar, når vi ankom. Det var de hollandske journalister meget imponerede over, fortæller Thomas Klostergaard.

Og netop muligheden for at komme til at tale om andet og mere end Giro D'Italia gør, at det kan give nogle andre vinkler end blot cykelvinklen.

- Det handler om, hvad vi kan. Jeg giver dem de skæve historier og vinkler, som de så tager videre til deres netværk i deres lande, forklarer Thomas Klostergaard.