Vi bruger cookies!

vafo.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.vafo.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Budskabsfabrik overtager Fredericia Avisen

Andreas Dyrberg ejer og driver Budskabsfabrikken.dk. Nu kan har få budskaberne ud på sit eget netmedie efter han har overtaget Fredericia Avisen.dk. Arkivfoto: Michael Svenningsen

Budskabsfabrik overtager Fredericia Avisen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Andreas Dyhrberg, ejer af mediebureauet Budskabsfabrikken.dk har købt netavisen Fredericia Avisen. Der har været forhandlet et par måneder, og nu skal der nu arbejdes med indhold.

Efter 11 år har ejeren af netmediet Fredericia Avisen, Palle Hansen, solgt sin netavis til den lokale virksomhed Budskabsfabrikken.dk.

- Jeg så for et par måneder siden, at netavisen var til salg, og siden har vi forhandlet om de forretningsmæssige betingelser for en overtagelse. Det er nu på plads, og jeg har overtaget Fredericia Avisen med øjeblikkelig virkning, siger Andreas Dyrberg, direktør for Budskabsfabrikken.dk til Fredericia Dagblad.

Prisen for overtagelsen er fortrolig, men Andreas Dyrberg set et stort potentiale i at kunne knytte en netavis til sine aktiviteter.

- Fredericia Avisen har i mange tilfælde været stemme for blandt andet borgere, der har følt sig klemt i systemet især på sygedagpengeområdet. Vil det fortsat være tilfældet?

- Det redaktionelle indhold skal jeg først til at tage hul på. Det væsentlige har været at få det forretningsmæssige på plads, siger Andreas Dyrberg.

 

Indtil videre har det handlet om de forretningsmæssige betingelser for at overtage netavisen. Nu skal der kigges på det redaktionelle indhold.
Andreas Dyrberg - ny ejer af Fredericia Avisen.dk

Tryg ved overtagelse

I en pressemeddeleslse forklarer Palle Hansen, at han er tryg ved, at hans netavis er overtaget af Budskabsfabrikken.

- Med salget til Budskabsfabrikken.dk sikrer jeg, at der fortsat vil være en stærk stemme i området, der kan skabe gode historier og stille gode spørgsmål. Jeg glæder mig over, at det er lykkedes at nå frem til en aftale, som jeg er helt tryg ved, udtaler han.

Andreas Dyhrberg ser netavisen som en platform, som han gerne vil udvide med net-tv og radio.

Budskabsfabrikken.dk blev etableret i 2015 og årsregnskabet for 2016 viste en omsætning på godt en halv mio. kroner og et årsresultat på 13.000 kr. i den en-mandsejede virksomhed.

Andreas Dyrberg forventer at skulle ansætte medarbejdere til sit nye netmedie.