Vi bruger cookies!

vafo.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.vafo.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Office er mere end Word og Excel


Office er mere end Word og Excel

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Microsofts løsning til virksomheder er ikke bare Word og Excel, som det var engang. MB Solutions ser på potentialet i produktet, som er blevet et forretningsområde for it-virksomheden.

Microsofts Office 365 er ikke bare en pakke med Word, Excel, Outlook og PowerPoint, som det var i gamle dage. I dag køber man abonnement til pakken, hvilket giver adgang til en lang stribe af apps, som kan gøre livet lettere på kontorerne.

Det har givet anledning til, at Vejle-virksomheden MB Solutions har udviklet et helt forretningsområde på pakken.

- Vi holder løbende en række åbne seminarer, hvor forskellige typer virksomheder kommer og får inspiration til Office 365, forklarer Troels Meyer, produktchef.

Han giver fem bud på, hvad man skal tænke over, hvis man har eller overvejer at anskaffe pakken.

1
Troels Meyer fra MB Solutions fortæller om Office 365, hvordan pakken er mere end bare Word og Excel og hvordan virksomheder kan få gavn af pakken. Foto: Mette Mørk

Den rigtige start er afgørende for succes. Hvor er din virksomhed, og hvor vil du hen? Skal data flyttes fra en eksisterende server, og hvad med mail? Office 365 findes i forskellige pakker. Hvilken skal du vælge? Hvad med rettigheder? Hvem må hvad? Sørg for en god start - det kommer dig til gode senere.

2

Med Office 365 får din virksomhed for alvor mulighed for at arbejde med data i skyen, også kaldet cloud-teknologi. Mange virksomheder tøver med at udnytte skyen, fordi de er bange for, at sikkerheden ikke er god nok. Det er den, men du skal bruge din it-partner som rådgiver her. Man kan bruge Office 365 uden clout-teknologi, men du mister en række fordele.

3

Vælg en administrator. Office 365 indeholder mere end 20 små og store programmer, der kan arbejde sammen på kryds og tværs. Det er administratoren der "åbner og lukker" for programmerne hos brugerne. Vi anbefaler dog, at ildsjæle og frontløbere får mulighed for at se dybt ned i pakken, og komme med ideér til, hvordan programmerne i højere grad understøtter din virksomhed.

4

En del af implementeringsplanen er naturligt nok uddannelse. Er det alene Word og Excel, kan man jo gå direkte i gang med den nye Office-pakke. Har man valgt at tage nogle af de nye programmer og funktioner i brug, er der klart fordele i at få uddannelse med i planen. Selv om mange af funktionerne er nemme at bruge, vil en instruktør vise dig muligheder, du ikke anede eksisterede. Skal hver medarbejder sidde og prøve sig frem, kan det blive en tidskrævende proces og dyrt i den sidste ende.

5

Vælg en it-partner med fingeren på pulsen. Der kommer hele tiden nye opdateringer og programmer til Office 365, og det er umuligt selv at holde sig orienteret om alt det nye. Man skal ikke nødvendigvis bruge alle de seneste nye funktioner, men der vil komme opdateringer og nye funktioner til din pakke, som er gratis og som du måske kan få en masse fordele af til dagligt.