Vi bruger cookies!

vafo.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.vafo.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


10 for de gode initiativer


10 for de gode initiativer

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Den næsthøjeste karakter efter den nye karakterskala. Så højt vil Christian Vennerstrøm Jensen, 3.g på Rødkilde Gymnasium, gerne gå, når han skal give gymnasiereformen karakter. -Reformen får 10, fordi der er nogle gode initiativer i den - blandt andet med tværfaglighed, siger Rødkilde-eleven. Han betegner sig selv som en af dem, der har syntes godt om reformen og set udfordringer i den. -Reformen har åbnet for nogle muligheder. For eksempel skulle man i den traditionelle 3. årsopgave analysere en roman. Jeg har kombineret nogle fag og set ud over pensum i min opgave, som jeg skrev om Bølgen (lejlighedsbyggeri ved gymnasiet ud til fjorden, red.), siger Christian Vennerstrøm Jensen. Men tværfagligheden kan også blive for meget. -Den helt store skurk i reformen er AT (tværfagligt fag kaldet almen studieforberedelse, red.). Det er for vidtrækkende, at AT forsøger at kombinere alle fagene på kryds og tværs gennem gymnasietiden. Jeg synes, at jeg har spildt meget tid på det fag. Når vi for eksempel i kemi på laveste niveau, hvor vi ikke er helt vildt hjemme i begreberne, skal kombinere med et andet fag. Det bliver overfladisk og lidt søgt, siger Christian Vennerstrøm. Han synes i stedet, at de fag, eleverne har i den studieretning, de vælger, skal bruges tværfagligt.