Vi bruger cookies!

vafo.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.vafo.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Dansk landsholdsspiller vil spille for Albanien - broren for Danmark

Agon og Arbnor Mucolli er begge med i VB's divisionstrup, og de har begge spillet på U-landssholdet. Foto: Casper Wihrs.

Dansk landsholdsspiller vil spille for Albanien - broren for Danmark

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

- Det handler om følelser, ikke om holdets styrke, og jeg holdt med Albanien mod Danmark, siger Agon Mucolli

Vejle: Agon Mucolli er født i Danmark og kontraktspiller i VB. Han har spillet 18 landskampe, og han er så stort et talent, at han kunne nå helt til tops på det danske A-landshold. Men så langt kommer det ikke.

- Jeg vil hellere spille for Albanien eller Kosovo, siger Agon Mucolli.

- Det handler om følelser, ikke holdets styrke. For mig er det enten Albanien eller Kosovo. Jeg er blevet indbudt til en træningssamling, men VB ville ikke give mig fri, da vi selv havde opgaver, siger Agon Mucolli, der er 18 år.

- Da Albanien og Danmark kæmpede om at komme med til EM i Frankrig, holdt jeg med Albanien, siger han.

Ungt talent spiller fra start: Alder betyder intet for VB-træneren
Da Albanien og Danmark kæmpede om at komme med til EM i Frankrig, holdt jeg med Albanien
Agon Mucolli, Vejle Boldklub

Flygtede fra krig

Arbnor Mucolli er 17 år og bror til Agon. Han har spillet fire kampe på U18-landsholdet,.

- Jeg satser på at spille for Danmark, siger han.

De to brødre har kontrakt til 2019 med VB.

Deres mor og far flygtede fra krigens rædsler og kom til Danmark, hvor begge drenge er født.

- Vore forældre har fortalt nogle af de ting, de oplevede. Det har væet forfærdeligt, siger de samstemmende.

- Målet er at blive fast mand på VB's førstehold og blive professionel i udlandet, siger Agon.

- Jeg håber at få mere spilletid på divisionsholdet, og jeg håber, Agon og jeg kommer til at spille sammen på VB's bedste hold, siger Arbnor. Ligesom Agon er det mit mål at blive pofessionel i udlandet.

Vil på banen samtidig

De var begge på bænken mod HB Køge i Herfølge, og begge kom ind i slutningen af kampen.

- I kan vel komme til at slås om den samme plads i VB?

- Nej, jeg er 8'er, og Agon er bedst som 10'er, men det kunne være fint at løbe ind på banen sammen som nummer 8 og nummer 10., siger Arbnor.

- Det er mit mål at blive 10'er, men vi har ikke en decideret 10'er på holdet i øjeblikket, så jeg er glad for at få chancen på venstrekanten. Derved kan jeg komme med i spillet uden at ryge ind i de store slagsmål med fysisk stærke modstandere centralt. Jeg lavede fem mål og lagde otte til otte mål i sidste sæson, siger Agon.

Arbnor Mucolli går i 3. g på Campus Vejle.

- Jeg droppede ud af 2. g, da jeg fik en fuldtidskontrakt. Jeg havde heller ikke de bedste karakterer, indrømmer Agon.

- Forbilleder og idoler?

- Mit store idol er Ronaldinho, men jeg kan også godt lide Zlatan Ibrahimovic. siger Agon.

- Mit idol er Luca Modric. Jeg har fulgt ham både i Tottenham og efter at han er kommet til Real Madrid, men han er blevet meget bedre i Madrid. Et andet idol er Pato fra Brasilien. Jeg blev vild med ham, da han spillede i Milan, siger Arbnor.

Begge brødre er med i VB's trup mod Nykøbing FC på søndag.