Her er TrekantBrands nye - hjemmelavede - logo

Her er det nye logo, som fremadrettet kommer til at symbolisere TrekantBrand: En brandmandsstjerne, der omkranser to brandøkser. 2016 er årstallet for TrekantBrands etablering. Illustration: TrekantBrand

Her er TrekantBrands nye - hjemmelavede - logo

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Ved nytårsparolen for TrekantBrands medarbejdere lørdag formiddag i Middelfart præsenterede beredskabsdirektør Jarl Vagn Hansen brandvæsenets nye logo.

Vejle/Middelfart: Det var været længe ventet; det nye logo for TrekantBrand.

Det forhenværende logo havde ellers kun tre år på bagen, men det har kunnet tælles på meget få fingre, hvor mange i TrekantBrand der rent faktisk syntes om logoet med de seks blå firkanter.

Derfor valgte den nytiltrådte beredskabsdirektør Jarl Vagn Hansen, da han var blevet ansat i foråret 2018, at udskrive en intern konkurrence blandt medarbejderne: Den, der kunne lave det bedste logo, ville få æren af, at logoet fremadrettet bliver det, der symboliserer TrekantBrand på brandbilerne, uniformerne og så videre.

Ved nytårsparolen på stationen i Middelfart lørdag formiddag blev det nye logo så endelig præsenteret.

- At skifte logo er vitalt, og det er en krævende proces at nå til et godt resultat. Derfor har vi sammen været på en "rejse" gennem flere måneder med dette arbejde, indledte Jarl Vagn Hansen sin præsentation af logoet.

Disse medarbejdere ved TrekantBrand i Vejle blev hædret
Heino Buch Pedersen - 10 års tegn for brandfolk

Susanne Lund - 10 års tegn for civilansatte

Kristian Müller - 20 års tegn for brandfolk

Ole Nøhr Christensen - 25 års tegn for brandfolk

Erik Skallerup - 25 års tegn for brandfolk

Jens-Otte Hansen - 25 års tegn, redningsberedskabet

Anni B. Pedersen - 25 års tegn, redningsberedskabet

Logoet levede ikke op til forventningerne

For ham, og for brandfolkene i det hele taget, har det været vigtigt, at logoet skulle understrege de værdier, TrekantBrand som organisation står for; at det skaber en bestemt følelse hos den, der ser logoet; og at det understreger, at brandfolkene er troværdige, seriøse og fagligt dygtige.

- Det er jo ingen hemmelighed, at det nuværende logo ikke har levet op til dette, og det har ikke levet op til jeres forventninger som medarbejdere, erkendte Jarl Vagn Hansen i sin præsentation.

Et medarbejderudvalg har sammen vurderet de forslag, som var med i den interne konkurrence blandt ansatte hos TrekantBrand.

Det vindende logo var det, der fik flest stemmer i udvalget, og som beredskabsdirektøren præsenterede i en redigeret version i forbindelse med nytårsparolen.

- Logoet er udformet som et emblem omkranset af en brandstjerne. Brandvæsenets og dermed korpsets stolthed kommer til udtryk i logoet, der samtidig udtrykker autoritet og seriøsitet mod omverdenen, lød beskrivelsen fra Jarl Vagn Hansen.

- I logoets centrum er der to korslagte brandøkser, som holdes sammen af de fire vinkler fra Trekantområdets logo. Det synlige tegn på samhørigheden mellem Trekantområdets kommuner.

Vejle-mand vandt

Det er fuldtidsbrandmand Jacob Pedersen fra brandstationen i Vejle, som har udarbejdet den oprindelige version af det udvalgte logo, som fremadrettet skal pryde TrekantBrands officielle papirer, bile og uniformer.

Han modtog under nytårsparolen en lille erkendtlighed for sit bidrag.

Her er TrekantBrands nye - hjemmelavede - logo

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce