Annoncørbetalt indhold

3 gode råd: Sådan bliver din konference en succes

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold


Alle, der nogensinde har prøvet at arrangere en større konference ved, at der er mange ting, der skal klappe, hvis afviklingen skal gå efter planen. Der skal findes oplægsholdere og samarbejdspartnere, indsatser skal koordineres, de helt rigtige konferencelokaler skal stampes op af jorden, I skal lægge jer fast på et tema, der skal arrangeres forplejning - og, nå ja, så er der også lige et budget, der helst skal gå op til sidst.

Annonce


Af samme årsag kan det være rart med en overordnet tjekliste, som man kan skæve til, imens man forsøger at få alle brikkerne til at passe ind i puslespillet. Vi har derfor samlet tre gode råd til dig, der gerne vil være sikker på, at din næste konference bliver en dundrende succes.


1. Planlæg i god tid

Det er aldrig for tidligt at starte med planlægningen af en konference, men du bør som minimum have et års tid at løbe på, når du går i gang med de indledende øvelser. Både oplægsholdere og samarbejdspartnere skal nemlig nagles fast i god tid, så du ikke står med håret i postkassen, når alle pludselig er optaget til anden side, fordi du var for langsom til at komme ud af starthullerne.


En tjekliste er altid en god hjælp, når du skal bygge en konference op fra grunden. Skriv alt ned, som der skal være styr på - og hvornår der senest skal være styr på det. Det kan for eksempel være catering, lys, lyd, invitationer, tilmeldingsfrister, gæster og lignende.


2. Location, location, location

De fysiske rammer er alfa og omega, hvis en konference skal blive vellykket. Sørg for at gøre dit benarbejde og undersøg mulige lokationer på forhånd, så du har en idé om, hvad der findes derude. Det er desuden vigtigt, at I ret hurtigt får truffet nogle konkrete beslutninger om konferencens omfang, antal gæster, I ønsker at invitere, om der skal være rum til at mingle og plads til team-building, om der skal afholdes workshops, små events og lignende - ellers er det svært at vide, hvad I skal kigge efter.


Husk, at faciliteterne også skal inkludere gode toiletforhold og parkeringsmuligheder - ellers kan det hurtigt blive en træls dag for deltagerne.


3. Husk at følge op 

Det er svært at vide, om en konference er vellykket eller ej, hvis man ikke evaluerer på den bagefter. Hvad fik I ud af dagen? Hvad fik gæsterne ud af dagen? Fik I landet nogle nye samarbejdspartnere, genereret positiv omtale eller udvidet jeres netværk? Og begik du nogle fejl, som du kan lære af til næste gang? Du kan eventuelt overveje, om du vil sende nogle evalueringsskemaer ud til deltagerne.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.