Annoncørbetalt indhold

3 ting du skal vide, når du køber uldtøj til babyer

Uld er et fantastisk naturmateriale men der er et par ting, som du bør vide, når du køber uldtøj. Her er tre gode råd, så du får det meste ud af dit uldtøj.
Annonce

Indholdet er sponsoreret

Uld kan kradse

Uld er notorisk kendt for at kradse og derfor bør man undgå, at barnet har ulden direkte på huden medmindre det er en meget fin uld som for eksempel Merinould. Hvis man ikke kan få det bør man sikre sig, at der er et blødt lag inderst, så barnet ikke bliver kradset igennem hele dagen. Ulden er dog et af de bedste materialer til at isolere barnet mod kulde, så hvis man kan finde en model der ikke kradser, så har man skudt papegøjen.

Svanemærket

Svanemærket er en essentiel del af de fleste forældres hverdag, fordi mærket betyder, at det er et miljøbevidst produkt, der er meget mindre tilbøjeligt til at kunne skade barnet end andre produkter. Produkter med svanemærket må kun indeholde meget små mængder kemikalier og der må kun bruges de mest miljøvenlige kemikalier i fremstillingsprocessen af tøjet. Svanemærket er noget, som man generelt bør holde øje med, men det er dog ikke det eneste mærke, som man skal holde øje med, når man køber uldtøj til babyer.

Oeko-Tex

Dette er et måske mindre velkendt mærke, som tøjet kan gøre sig fortjent til, hvis det er testet for skadelige kemikalier og er blevet frikendt. Med dette mærke kan du altså ikke få tøj, der er nemmere at håndtere lige efter købet. Man kan faktisk tage det på uden overhovedet at vaske det først, hvis man vil det. Det er derfor optimalt, hvis tøjet er mærket med begge disse mærker og med disse tre ting i baghovedet, så er man bedre udrustet til at tage beslutninger omkring køb af uldtøj til babyer.

Indholdet er sponsoreret

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.