Annonce
Erhverv

44-årige Charlotte skal sælge Fredericia til turisterne

Charlotte Steen Henriksen kommer fra en stilling som projektleder i Legoland Billund Resort. Foto: Business Fredericia
44-årige Charlotte Steen Henriksen skal stå i spidsen for salg og markedsføring i det nye turismeorgan Experience Fredericia, som skal styrke erhvervsturisme.
Annonce

Fredericia: 44-årige Charlotte Steen Henriksen bliver salgs- og marketingchef i det nye turismeorgan Experience Fredericia, som hører under Business Fredericia.

Hun har mere end 20 års erfaring inden for salg, projektledelse, partnerskaber, markedsføring, PR og events. Det skriver Business Fredericia i en pressemeddelelse.

- Med Charlotte får vi nu mulighed for at sætte turbo på udviklingen af turismeområdet i Fredericia, og det skal vi gøre blandt andet igennem en brandingindsats og ved at komme ud og fortælle om følelsen af Fredericia, og hvor fantastisk vores by er at besøge. Alt sammen i tæt samarbejde med den øvrige organisation i Business Fredericia, i Byforum samt i Fredericia Kommunes turismeafdeling, siger direktør for Messe C og næstformand i Business Fredericia, Grete Højgaard.

Hun håber, turisterne fremover kommer til at fylde i gadebilledet, på byens restauranter, hoteller og kulturinstitutioner.

- Fredericia har et kæmpe potentiale inden for oplevelsesindustrien. Byen har nogle enormt stærke erhvervsmæssige styrkepositioner. Derfor jeg ser også en række spændende muligheder i forhold til at løfte opgaven og tiltrække flere arrangementer, events og gæstedøgn, samt sikre positiv omtale, styrke netværket på tværs af aktører i Fredericia, og i det hele taget sikre positive gæsteoplevelser, fortæller Charlotte Steen Henriksen.

Annonce

Turismestrategi skal udarbejdes

Hun kommer fra en stilling som projektleder i turismesamarbejdet Legoland Billund Resort og får kontor hos Business Fredericia, som skal varetage sekretariatetsbetjeningen af Experience Fredericia.

- Hun får ansvar for at videreudvikle Experience Fredericia, således vores turismeaktører får den sparring, knowhow og drive, som er nødvendig i konkurrencen om turister, forklarer erhvervsdirektør for Business Fredericia Kristian Bendix Drejer.

Målet med Experience Fredericia er at styrke erhvervsturismen i Fredericia og er skabt på baggrund af dialog mellem erhvervsliv, forvaltning og politikere. Der skal udarbejdes en turismestrategi i samarbejde mellem turismeerhvervet og Fredericia Kommune.


Fredericia har et kæmpe potentiale inden for oplevelsesindustrien. Byen har nogle enormt stærke erhvervsmæssige styrkepositioner. Derfor jeg ser også en række spændende muligheder i forhold til at løfte opgaven og tiltrække flere arrangementer, events og gæstedøgn, samt sikre positiv omtale, styrke netværket på tværs af aktører i Fredericia, og i det hele taget sikre positive gæsteoplevelser.

Charlotte Steen Henriksen, salgs- og marketingchef


Hoteller og konferencevirksomheder i Fredericia har dannet et netværk, som afløser det tidligere Meeting Lillebælt. Bestyrelsen i Business Fredericia har besluttet, at Experience Fredericia fremover udpeger et bestyrelsesmedlem til Business Fredericias bestyrelse i stedet for det medlem, der hidtil er udpeget af Inspiring Denmark.

Fredericia Kommune har afsat et årsværk til at styrke salg og marketing for erhvervsturismen. Erhvervet yder desuden et økonomisk bidrag til branding og og markeringsføring i samarbejde med Fredericia Kommune.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Danmark

Tre personer anholdt for afbrænding af statsministerdukke: En mistænkt er stadig på fri fod

Annonce