Annoncørbetalt indhold

5 gode grund til at få hjælp til din pressemeddelelse

Pressemeddelelser er utroligt brugbare, hvis du gerne vil dele dit budskab med andre mennesker. Du kan vælge at skrive din egen pressemeddelelse, men der er altså flere grunde til at få hjælp til formuleringen. Her i artiklen kan du blive klogere på 5 grunde til at få hjælp til din pressemeddelelse.
Annonce

Dette indhold er sponsoreret

1. En professionel tekstforfatter kender til opbygningen af pressemeddelelser

Det er svært at komme uden om, at jo mere man øver sig på en færdighed, jo bedre bliver man. Dette gælder naturligvis også pressemeddelelser. Derfor kan det være en god idé at overlade nedskrivningen til en professionel tekstforfatter.

En pressemeddelelse er ikke nødvendigvis svær at skrive. Ligesom med de fleste andre tekster er pressemeddelelser dog opbygget på en bestemt måde. Denne opbygning er vigtig at være opmærksom på, når pressemeddelelsen skal skrives. Find prisen på en pressemeddelelse, hvis du vil have professionel hjælp til skriveprocessen.

2. Din ydmyghed kommer ikke til at stå i vejen

Ofte vil en pressemeddelelse omhandle en glædelig begivenhed i en virksomhed. Står du selv som ejer af virksomheden, kan det derfor være, at din ydmyghed kommer i vejen for skrivningen af pressemeddelelsen.

Får du en tredjepart på banen, er du sikker på, at budskabet kommer til at fremstå lige så fantastisk, som det er i virkeligheden. I sidste ende vil det altså i mange tilfælde føre til, at budskabet i pressemeddelelsen kommer tættere på sandheden, end hvis du selv skulle skrive teksten.

3. Den velformulerede tekst skal ikke underkendes

Allierer du dig med en professionel tekstforfatter, er du sikker på at få stukket en velformuleret tekst i hånden. Tekstforfatterne har nemlig fokus på korrekt grammatik og fængende sætninger. Dermed vil din pressemeddelelse sandsynligvis komme til at fremstå både skarpere og mere professionel.

Selvom den velformulerede tekst ikke decideret har relevans for indholdet, har det alligevel en stor betydning. Læsere af pressemeddelelsen vil garanti tage meddelelsen mere seriøst, hvis den ikke er fyldt med stavefejl og andre ukorrektheder.

4. Pirrende overskrifter vækker nysgerrigheden

I kraft af tekstforfatternes erhverv ved de naturligvis også, hvordan man vækker nysgerrigheden hos folk. Denne evne har enormt stor betydning, da der findes utrolig mange pressemeddelelser online. Din pressemeddelelse skal nemlig gerne skille sig ud fra mængden ved en spændende overskrift.

Overskriften på pressemeddelelsen har stor betydning, fordi det er den, der tiltrækker læserne. Uden en god overskrift vil din pressemeddelelse altså aldrig komme ud i verdenen. Derfor kan det godt betale sig at drage fordel af tekstforfatternes færdigheder.

5. Du kan få din pressemeddelelse lige som du vil have den

Når man selv sidder med en tekst, kan man hurtigt komme til at se sig blind på de mange formuleringer. I sidste ende vil dette ofte føre til, at du sidder tilbage uden et tilfredsstillende resultat.

Får du derimod en tekstforfatter til at formulere din pressemeddelelse, kan du læse pressemeddelelsen med friske øjne. Dermed kan du mærke effekten af teksten på egen krop, og du har ligeledes mulighed for at komme med rettelser. På den måde er der gode chancer for, at du får skrevet den helt rigtige pressemeddelelse.

Dette indhold er sponsoreret

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.