Annonce
Billund

Børn har bygget en kæmpe globus i legoklodser

Den store globus af legoklodser er udstillet i Lego House. Foto: Lego.
Coronanedlukningen har været godt for noget. Børn over hele verden har haft mulighed for at bygge det, der nu er blevet til en kæmpestor globus, som er udstillet i Lego House.
Annonce

Billund: En kæmpestor globus bygget i legoklodser er i denne uge blev indviet i Lego House i Billund.

Globussen, der er fire meter i diameter, er kommet til verden under den store coronanedlukning, og den skal ses som et symbol på håb og positivitet. Det er børn over hele verden, der under den store nedlukning har bygget de mange kreationer, der nu er blevet sat sammen til en stor globus.

- For mig har projektet virkelig understreget magien i Lego leg. Det har været inspirerende at genskabe børns kreationer og høre om tankerne og ideerne bag alle værkerne. Jeg har bygget Lego modeller i 20 år, men børnene har alligevel lært mig nye måder at bygge på. Der er ingen grænser for deres kreativitet, siger Libor Udrzal, der er byggespecialist hos Lego, ifølge en pressemeddelelse.

Den digitale globus

Den digitale globus kan findes på adressen LEGO.com/rebuild-the-world

Her kan børn fra hele verden bidrage til byggeriet af den globale og digitale globus.

Den store globus indeholder flere end 350.000 legoklodser, og det har taget mere end 2700 timer at bygge den.

Annonce

Digital globus

Det er stadig muligt at blive en del af projektet. Over hele verden kan familier komme med deres bidrag på den digitale udgave af globussen.

Hos Lego er man glad for, at virksomhedens produkter har kunnet gøre livet lidt lettere for børnene i en periode, hvor ikke ret meget i samfundet fungerede, som det ellers burde.

- Lego System i Leg er den ultimative platform for børn til at udtrykke sig gennem leg og udforske deres grænseløse kreativitet ved at bygge, skille ad og bygge igen. Vi er glade for, at Lego leg havde en positiv indvirkning på børns kreativitet og familiers trivsel i år, og vi håber, at resten af verden bliver lige så inspireret af det, de har bygget under nedlukningen, som vi er, siger Julia Goldin, der har titel af chief marketing officer hos Lego.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Billund For abonnenter

Lokale folketingspolitikere vil tale fodplejernes sag: - Det virker grotesk, at den ene flok må holde åbent, og den anden ikke må

Annonce