Annoncørbetalt indhold

Bilfiltre

Moderne biler bruger mange forskellige væsker og luft til deres systemer så der er en masse forskellige filtre i moderne biler også.
Annonce

Dette indhold er sponsoreret

Hovedegenskaberne for et filter er at holde de aktive væsker fri for støv og andre partikler der kunne skade motoren. Alt efter bilens transmission og motor findes der følgende filtre:

Kabinefilter. Den primære funktion er at give frisk luft i kabinen. Filtret består af et materiale der er foldet og som ikke er vævet, der effektivt stopper selv de mindste partikler, som pollen og sod. Et luftfilter af karbon indeholder korn af aktiv kul, som absorberer grimme lugte og udstødningsgasser.

Motor luftfiltre. Dette filter er meget vigtigt da hele motoren afhænger af det. Hvis ikke luften bliver renset inden den kommer ind i forbrændingskamrene vil det resultere i at motoren går i stykker tidligt, reducerer kraften i motoren, ujævnheder i overflader eller dårlig brændstofblanding.

Oliefiltre. Kvaliteten af motorolie er yderst vigtigt for at opretholde motorens arbejdsevne, så det betyder alt at olien er fri for urenheder.

Brændstoffiltre. Typisk er der to brændstoffiltre, det første med papir og nummer to som er finere. Det andet filter er typisk at finde i brændstoftanken sammen med brændstofpumpen. Begge filtre renser brændstoffet og sikrer en god forbrænding i motoren.

Gearkasseoliefiltre. En normal manuel gearkasse har ikke noget filter mens automatiske gearkasser typisk har et oliefilter til gearkassen da gearkassens arbejde er noget mere kompliceret og momentet arbejder med ATF(Automatic Transmission Fluid) til hjælp.

De fleste bilvirksomheder anbefaler at man skifter disse filtre for hver 7000-10.000 kilometer, ellers vil det kunne skade motoren og motorens systemer. Vær sikker på du kun køber filtre af høj kvalitet.

Du kan finde disse og andre detaljer til din bil på hjemmesiden til onlinebutikken autodeleshop.dk.

Dette indhold er sponsoreret

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.