Annoncørbetalt indhold

Bloomit: Et sandt blomsterdynasti

På en hovedvej i Odense ligger en blomsterbutik omgivet af lyse huse og rolige lejlighedsbygninger. Butikken ligger tæt på byen men fjernt nok til, at centrums larm og støj bliver overdøvet af fuglekvidder og hyggelig dagligdagslyde. Det er ren forstadsidyl tæt på bymidten.
Annonce

Dette indhold er sponsoreret

Blomsterbutikken går under det mundrette navn ”Bloomit” og pynter så fint vejen med sine spande fyldt med friske, farverige blomster. Hvad mange ikke ved om Bloomit, er den lange historie, som blomsterbutikken har bag sig. Ejerne Martin og Claus Lethenborg kommer nemlig fra en familie, hvor det at drive blomsterbutik ligger i blodet.

Dybe rødder i blomsterdekorationens håndværk

Brødrene Lethenborg er anden generation af blomsterforhandlere, hvor deres mor Else Lethenborg begyndte blomsterdynastiet som første generation i familien. I 1979 åbnede Else Lethenborg blomsterforretningen Lethenborg Blomsterhus i hjertet af Odense. Butikken voksede, som årene gik, og forretningen måtte eventuelt flytte til større lokaler på Hjallesevej – samme adresse hvorfra Bloomit også bliver drevet i dag.

Brødrene Lethenborg blev inspireret af deres mors blomstersucces, og de besluttede selv at åbne en blomsterforretning ved navn Blomster Tanken. Med tiden viste det sig, at morens og sønnernes blomsterbutikker faktisk konkurrerede mod hinanden. Derfor gik familiemedlemmerne i dialog med hinanden om problemet, og det blev besluttet, at sønnerne skulle overtage forældrenes forretning. Det er den forretning, som i dag er kendt som Bloomit, og brødrene fortsætter stadig med at sprede blomsterglæde i dag.

Send blomster og spred glæde

Bloomits motto er ”send blomster og spred glæde”. Mottoet er både fængende men også sandt. Vi kender det alle sammen: Når vi får blomster, mærker vi varmen sprede sig i vores hjerter. Blomster er omgivet af magi, og de har deres helt eget sprog. Selvom vi mennesker ikke taler blomsternes sprog, kan vi forstå det. Derfor er blomster også gode at give som gaver, når vi vil fortælle noget til nogen, men hvor vi ikke selv kan finde ordene for vores tanker og følelser. Her kan en velvalgt blomst sige alt det, som du ikke selv kan.

Blomster til enhver anledning

Vi bruger blomster til at udtrykke vores følelser, både de glade og de triste. Vi giver blomster, når vi skal fejre store og festlige begivenheder f.eks. konfirmationer, dimissioner og fødselsdage. Og vi giver også blomster, når vi skal hylde de særlige mennesker i vores liv på traditionsrige mærkedage, såsom mors dag og valentinsdag.

Men vi giver også blomster, når vi vil trøste nogen, eller når vi vil udtrykke sorg. Blomster bruges f.eks. også ved begravelser, hvor bårekranse og kistepynt bliver brugt til at sige farvel til afdøde og til at vise kondolencer og medfølelse over for de efterladte familiemedlemmer og venner. Vi giver også blomster, hvis vi kender nogen, som går igennem en svær tid for at fortælle dem, at de ikke er alene, og at vi tænker på dem.

Ligesom blomster kommer i mange forskellige farver og former, så kan de også bruges til vidt forskellige anledninger og situationer.

Guider om pasning og pleje samt blomsteretikette

Udover blomster, buketter, dekorationer og gavekurve i alverdens afskygninger og til alle mulige begivenheder tilbyder Bloomit også guider og vejledninger til blomsterpleje og -etikette. Blomster giver os så megen glæde, og passer man rigtig godt på dem og giver dem, hvad de har brug for, kan du nyde de smukke planter i rigtig lang tid.

På Bloomits hjemmeside kan du derfor finde en lang række artikler, som både giver gode råd til pasning og pleje samt tips og tricks til, hvordan du kan dekorere med blomster. Blomster spreder glæde, og Bloomit vil gøre alt, som de kan for, at glæden varer så længe som muligt.

Dette indhold er sponsoreret

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.