Annonce
Jelling

Christina hjælper caféer og restauranter igennem coronakrisen

Restaurationsbranchen er i knæ under coronakrisen, men der er hjælp at hente, mener Christina Brinks fra Jelling. Hun rådgiver caféer og restauranter til bedre service og gæsteoplevelser - på den måde kan spisestederne få flere loyale stamkunder. PR-foto
Coronavirus kan Christina Brinks fra Jelling ikke gøre noget ved. Det kan hun til gengæld som rådgiver for spisesteder, som hun hjælper med at komme styrket ud på den anden side af coronakrisen.
Annonce

Jelling/Vejle: 2020 var et usædvanligt hårdt år for caféer og restauranter over hele landet på grund af coronasituationen og de mange restriktioner, de er blevet pålagt at følge.

Manglende gæster, faldende omsætning og nu endnu en nedlukning har været en del af livet som restauratør siden marts 2020.

Godt nok har mange oplevet stor succes med take away-mad, men det har for de fleste ikke været nok til at opretholde den samme omsætning og medarbejderstab i virksomheden.


Ved at fokusere på selve kulturen i virksomheden kan vi skabe en større arbejdsglæde, hvilket kan stikke en kæp i hjulet på personaleomsætningen, som er skyhøj i branchen.

Christina Brinks, Servicekoncept


Mange er derfor presset i knæ, men en, som brænder for at hjælpe dem godt igennem krisen, er 45-årige Christina Brinks fra Jelling. Hun driver virksomheden Servicekoncept, hvor hun hjælper caféer og restauranter til at komme styrket gennem coronakrisen.

- I en krise som denne vinder de spisesteder, der formår at skabe mange loyale stamgæster. Gæster, som vil sikre dig en mere stabil omsætning igennem de hårde måneder og ligeledes bliver fantastiske ambassadører for din forretning, udtaler Christina Brinks.

Annonce

Ikke nok at bære fem tallerkner

Helt konkret arbejder Christina Brinks gennem virksomheden med at rådgive, undervise og afvikle kurser hos restauranter og caféer. Formålet er at skabe endnu bedre oplevelser for gæsterne, og dermed sikre flere stamgæster, højere omsætning og en bedre bundlinje, fortæller hun.

- Ingen bryder sig om følelsen af blot at være et nummer i rækken, men alle elsker følelsen af at være betydningsfuld. De spisesteder, der vinder gæsternes hjerter og loyalitet er dem, der formår at forkæle og servicere deres gæster på en måde, så de netop føler sig betydningsfulde, forklarer Christina Brinks.

Conrads i Den Smidtske Gård i Vejle er en af de caféer, der bruger Christina Brinks’ tilgang til styrkede gæsteoplevelser. PR-foto

- Som gæst sidder vi og vurderer både tjenerens kompetencer og villighed til at tage god hånd om os. Hvis vi ikke kan få begge dele, viser det sig, at langt de fleste af os meget hellere vil betjenes af en oprigtig interesseret og nærværende tjener, der er dygtig til at skabe relationer og tillægge os og vores besøg betydning. Og altså ikke én, som kan bære fem tallerkner, anbefale den optimale vin og fortælle om kødets oprindelse, hvis vedkommende samtidig giver os følelsen af blot at være et nummer i rækken, uddyber hun.

Annonce

Det begyndte i Jensens Bøfhus

Christina Brinks stiftede Servicekoncept i 2019. Men de første idéer til firmaet fik hun mange år tidligere.

- Siden jeg for 25 år siden fik job i Jensens Bøfhus og arbejdede der i 12 år, opstod drømmen om at åbne eget spisested. Så skulle jeg vise verden, hvad god service var. Jeg kom efterfølgende til BoConcept (danske møbelkæde, red.), hvor jeg var med til at opbygge deres akademi og holde kurser rundt omkring i verden. Jeg havde en fantastisk tid med at facilitere kurser og dygtiggøre mennesker, fortæller hun og fortsætter:

- I 2019 fik jeg så for alvor lysten til at starte mit eget firma. Jeg konkluderede, at jeg ikke havde lyst til at stå med mit eget lille foretagende. Jeg skulle ud at hjælpe en hel masse andre med deres spisesteder, så jeg på den måde kunne sprede flere ringe i vandet og bidrage til bedre gæsteoplevelser og højere serviceniveau bliver udbredt i Danmark.

Annonce

Vil overbevise skeptikere

Hun mener, at der er behov for hendes hjælp og vejledning. Derfor holder hun også fast i denne coronatid.

- Skeptikere har sagt til mig, at jeg går efter den helt forkerte målgruppe. Spisesteder vælter ikke i penge, de er ikke vant til at bruge konsulenter, og de synes, de har godt styr på deres service. Denne branche ville jeg aldrig få succes med, fik jeg at vide. Da coronaen kom sidste år, var jeg da også i tvivl, om skeptikerne skulle have ret. Men jeg kunne mærke, at det virkelig var nu, at målgruppen havde brug for hjælp, siger Christina Brinks.

- Jeg har derfor et brændende ønske om at hjælpe og løfte serviceniveauet. Ved at fokusere på selve kulturen i virksomheden kan vi skabe en større arbejdsglæde, hvilket kan stikke en kæp i hjulet på personaleomsætningen, som er skyhøj i branchen, lyder det fra kvinden bag Servicekoncept.

Christina Brinks har boet i Jelling i otte år. Hun har en mand og to børn.

Christina Brinks har gennem 25 år arbejdet med gæsteoplevelser, medarbejderudvikling og ledelse. Først ved Jensens Bøfhus, sidenhen ved BoConcept A/S. Hun startede op som selvstændig i 2019 og hjælper nu servicevirksomheder til styrkede kunde- og gæsteoplevelser. PR-foto
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Danmark

Interview: 'Jorden kalder' tænkte Jens Rohde, mens han sad og følte sig helt på månen

VEJLE

Er Bilka blevet vores nye tivoli? HK Sydjylland advarer mod indkøb som underholdning i corona-hverdagen

Annonce