Annonce
Erhverv

De kæmper om mobil-kunderne i Vestergade: Smartphone-reparatør overvejer at sagsøge sin genbo

Tarek Chahin åbnede Fixyphone i Vestergade i maj sidste år. Han overvejer at anlægge sag om overtrædelse af markedsføringsloven mod sin genbo, King Teknik, hvis ejer ifølge ham overfusede en af Fixyphones kunder. Foto: Mette Mørk
To smartphone-reparatører er uenige om en episode i den enes butik, hvor konkurrenten angiveligt henvendte sig direkte til kunde og overfusede ham.

Vejle: Det gode naboskab er for længst ødelagt for to smartphone-reparatører i Vestergade, der fra deres respektive butikker har direkte kig over til hinanden.

- Under corona-nedlukningen åbnede der en konkurrent på den anden side af gaden, og det var fint nok. Vi gik over og hilste på ejeren og bød ham velkommen til gaden, men ikke længe efter kunne vi se, at han tog kontakt til vores kunder, når de gik ind eller ud af vores butik. Han spurgte dem blandt andet om, hvorfor de gik ind til os, og prøvede at få dem over til hans butik, fortæller Tarek Chahin, indehaver af Fixyphone på Vestergade 28, der åbnede sin forretning i maj sidste år.

Tarek Chahin tilføjer, at han flere gange har bedt sin konkurrent stoppe med at tage kontakt til kunderne og stoppe med at parkere sin varevogn foran hans butiksvindue.

Annonce

Ifølge ham eskalerede konflikten torsdag den 18. marts, hvor konkurrenten troppede op i Fixyphone og overfusede en kunde.

- Jeg var ikke selv i butikken på det tidspunkt, men min hjælper ringede til mig og spurgte, hvad han skulle gøre. Jeg bad ham om at ringe til politiet, hvilket han gjorde, fortæller Tarek  Chahin.

Han tilføjer, at han også blev ringet op af andre forretningsdrivende i gaden, da konkurrenten endte i en højlydt diskussion med en af Tareks kunder på fortovet.

- Kunden blev selvfølgelig sur over at blive antastet på den måde, og det endte med, at de stod og diskuterede foran vores butik, fortæller Tarek Chahin, der tilføjer, at han aldrig har oplevet en lignende opførsel fra sine otte år som indehaver af en lignende forretning i Odense.

- Har fået nok

Ifølge Tarek Chahin dukkede politiet aldrig op, men nøjedes med at notere opkaldet, og han har derfor kontaktet en advokat for at få hjælp med at stoppet chikanen.

Han har blandt andet vist advokaten videooptagelsen fra forretningen, da konkurrenten ifølge ham antastede hans kunde.

- Jeg har simpelthen fået nok, og jeg føler ikke, at politiet tager min sag alvorligt. Jeg mener, at min konkurrent overtræder markedsføringsloven med sin opførsel, og det er min advokat enig i. Jeg har ikke anlagt sag endnu, men jeg overvejer det meget kraftigt, siger Tarek Chahin, der også mener, at hans konkurrent laver rav i gaden ved at spille høj musik.

Annonce

Advokat: Illoyal opførsel

Advokat Marie-Louise Uglebjerg Hansen fra Kielberg Advokater, Odense, bekræfter, at hun har kigget på Tarek Chahins sag.

- Jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig om den konkrete sag, men jeg vil gerne bekræfte, at vi er i dialog om, hvilke skridt der kan tages, fortæller Marie-Louise Uglebjerg Hansen.

Hun peger også på, at konkurrentens opførsel kan være en overtrædelse af markedsføringsloven.

- Markedsføringsloven har et princip om, at der skal være plads til alle i markedet, og at man ikke må opføre sig illoyalt over for en konkurrent. Det kunne der godt være tale om her, siger Marie-Louise Uglebjerg Hansen.

Annonce

Butiksejer: Kunde var bedste ven

Ifølge Mazin Kirwan, der åbnede sin forretning, King Teknik, over for Fixyphone i februar, er der tale om én stor misforståelse.

Mazin Kirwan, King Teknik, afviser at have overfuset en kunde i sin konkurrents butik. - Det var min ven, som jeg talte med, forklarer Mazin Kirwan, der åbnede sin butik i februar lige over for Fixyphone. Foto: Mette Mørk

- Kunden, som jeg talte med i butikken overfor, er min bedste ven. Han ringede til mig samme morgen og spurgte til pris på batteriskift af hans telefon. Da jeg så ham gå ind til butikken på den anden side af gaden, gik jeg over for at tale med ham. Jeg antastede ikke en kunde - jeg snakkede med min ven, siger Mazin Kirwan om episoden i konkurrentens forretning.


Da jeg så ham gå ind til butikken på den anden side af gaden, gik jeg over for at tale med ham. Jeg antastede ikke en kunde - jeg snakkede med min ven.

Mazin Kirwan


Han mener derimod, at hans konkurrent er ude på at genere ham og afviser i øvrigt at have spillet høj musik for at genere.

- Da jeg åbnede her i gaden, var han interesseret i at sælge sin butik. Derfor åbnede jeg, men siden har han bagtalt mig over for de andre erhvervsdrivende i gaden. Det er ærgerligt, for vi havde egentlig et godt forhold til at starte med. Det er rigtigt, at jeg spiller musik, når vejret er godt, men ikke så højt, at de kan høre det i deres forretning, siger Mazin Kirwan.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Vejle For abonnenter

Stadsarkitekten afviser kritikken af vandkunsten ved Vejle Rådhus: 'Det fungerer både til hverdag og fest'

Annonce