Annoncørbetalt indhold

Den gode kampagne film

Annonce

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Den gode kampagnefilm kan komme i mange forskellige former og variationer, men der vil ofte være nogle fællestræk ved de gode film. Kampagnefilmen kan mange ting og udnyttes ofte som en metode hvorpå en virksomhed kan skyde deres stærke budskab ud til omverdenen. Her kan virksomheden hjælpe med at påvirke og ramme din målgruppe og skabe et godt indtryk.

Hvordan ser en god kampagnefilm ud?

Som tidligere nævnt så findes der mange slags kampagnefilm og det kan være svært, at sammenligne dem, da de alle udføres forskelligt med forskellige intentioner. Der vil dog være nogle træk, som vil gøre sig gældende flere gange.

I den moderne verden kan det være svært at spare på videoproduktionen når det kommer til kampagnefilm. Her er det vigtigt med godt udstyr såsom belysning, mikrofon og kamera. Før i tiden kunne man godt slippe afsted med billigere budget udstyr, men i dagens verden kan det være meget svært når der er meget forskel på kvaliteten på udstyret.

Derudover spiller lyden en meget stor rolle i kampagnefilmen og er med til, at skabe hele stemningen. Kampagnefilmen påvirker menneskets sanser gennem syn og hørelse og kan derved påvirke mennesket på en hel speciel måde. En god kampagnefilm udnytter dette og anvender disse egenskaber til dets fulde potentiale.

Alt i alt formår en god kampagnefilm at udnytte dets filmiske virkemidler til dets maksimum for, at bryde igennem med budskabet og gøre det største udtryk på seeren. Da film er meget kreative og selv den mindste ændring i produktionen kan gøre en forskel, så kan kvaliteten af disse film variere meget fra sted til sted.

Kampagnefilm afspejler afsenderen

Det er vigtigt, at kampagnefilmen afspejler dig og din virksomhed. Pointen med kampagnefilmen er netop at få et budskab ud fra din virksomhed til den valgte målgruppe og derfor skal der være et sammenspil. Her er et eksempel på et dårligt sammenspil.

Virksomheden er tøjforretning, hvis målgruppe er kvinder i alderen 18 -25 år. Generelt brander virksomheden sig på, at være godt for miljøet, at have god etik og at have produkter af højere kvalitet. Virksomheden kontakter derfor et lokalt videoproduktionsselskab og fortæller dem, at de vil ramme denne målgruppe.

En uge efter modtager tøjforretningen kampagnefilmen og det viser sig, at aldersgruppen er rigtig, men at den slet ikke reflekterer virksomhedens brand. Kampagnefilmen fremviser i stedet de lave priser, trendy tøj og festligheder. Dette resulterer i, at tøjforretningen ikke kan bruge kampagnefilmen alligevel og derfor har spildt en masse penge.

Manglende kommunikation og viden

Både tøjforretningen og videoproduktionsselskabet begik her en fejl ved, at have manglende viden om hinanden. Tøjforretningen specificerede ikke målgruppen godt nok, samt ikke forklarede dem om deres eget brand. Produktionsselskabet agerede ikke og undersøgte den specifikke forretning, men i stedet konkluderede at det var en generisk fast-fashion tøjforretning.

Når en kampagnefilm udføres, er det vigtigt, at man lave en forventningsafstemning og finder ud af præcist hvad der skal laves, samt pointen med det. På den måde vil begge parter være enig om hele processen, samt hvad materialet skal bruges til.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.