Annoncørbetalt indhold

Det skal du udnytte, når du starter din egen virksomhed

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Drømmer du om at blive din egen chef? Det er noget, som rigtig mange kunne tænke sig. Dog er der mange, der ikke tager det store skridt videre, for det er et stort ansvar, og der er mange ting, man skal have styr på, når man beslutter sig for at blive selvstændig. Du skal naturligvis oprette din virksomhed på Virk, have styr på momsregler og meget andet, men det er ikke det, vi vil gå i dybden med i artiklen her.

Det er essentielt for enhver virksomhed, at den kan bidrage med noget. Noget, der skaber værdi for brugeren. Det skal siges, at du ikke behøver at opfinde den dybe tallerken for at kunne starte din egen virksomhed. Dog er det vigtigt, at du differentierer dig i forhold til dine konkurrenter. Det vil sige, at du gør noget anderledes. I denne artikel vil vi give dig tre gode råd, når du starter din egen virksomhed.

Annonce

Din hjemmeside lokker

Uanset om du åbner en fysisk butik, en onlinevirksomhed eller noget tredje, er du nødt til at have en hjemmeside. Det er oftest her, at potentielle kunder stifter bekendtskab med din service for første gang, og derfor er det vigtigt, at den afspejler det, du står for. For de fleste kan det virke uoverskueligt at skulle lave en hjemmeside, men det behøver ikke at være så svært.

Når du først har valgt dit domæne, gjort dig overvejelser om indholdet på din hjemmeside m.m., skal du til at vælge webhotel. Og der er mange at vælge imellem, og det kan være uoverskueligt. Du kan heldigvis se de bedste her. Dit webhotel er dem, der sørger for, at din hjemmeside er oppe at køre, og derfor kan det betale sig at gøre sig et grundigt forarbejde.

Vær, hvor dine kunder er

For at give dig selv muligheden for at lokke kunder til, bør du tænke over, hvor dine kunder bruger en stor del af sin tid. I dagens samfund kommer vi ikke udenom, at de sociale medier er en stor del af manges hverdag. Af den indlysende årsag skal du naturligvis være der. Det betyder ikke, at du skal have den skarpeste profil på Facebook og Instagram, poste dagligt og interagere med alle dine kunder.

Det vigtigste er, at du er til stede. Du kan nemt lægge dit logo ind som profilbillede, skrive om din virksomhed i profilteksten, så dine kunder ved, hvem du er. Dernæst kan du selvfølgelig lige så godt gøre brug af redskabet ved at lægge tilbud eller relevante nyheder op. På den måde holder du også dine trofaste kunder opdateret.

Brug dine kontakter

Så kommer det store spørgsmål. Hvordan gør du så folk opmærksomme på din virksomhed? Du kan naturligvis gøre brug af betalt annoncering, men til en start kan det være guld værd at gøre brug af dit netværk. Du bør bede din familie og venner om at støtte dig med et like dér, hvor du er repræsenteret, og måske vil nogle af dem endda dele budskabet om din virksomhed. Hvem ved, måske får du din første kunde på den måde.

Det er den enkleste og billigste måde at få et lille boost på, når du har startet din egen virksomhed. Selvom det – for nogle – kan virke grænseoverskridende, er det noget, du bør gøre brug af. Vær stolt af, at du har taget springet.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.