Annoncørbetalt indhold

Er tidsregistrering noget for din virksomhed?

Tidsregistrering kan både privat og i erhvervsregi være en rigtig god løsning på mange problemer. Det giver den enkelte medarbejder et overblik over dagens gøremål, og det giver både arbejdsgiver og arbejdstager et overblik over, hvor lang tid der bruges på de forskellige opgaver.

Indholdet er sponsoreret

Men er det overhovedet noget for jer i din virksomhed? Og for mange er det tilmed en stor udfordring at overtale de ansatte til, at det er en fordel at tidsregistrere - og ikke bare en ekstra byrde. Så hvordan får du dine medarbejdere til at registrere deres tid?

Overvågning eller praktisk foranstaltning?

En af grundene til at dine medarbejdere måske er lidt tilbageholdende, når det kommer til at indføre tidsregistrering, er, at det for nogle føles som overvågning, når lederen kan følge med i, hvad de laver - og hvor lange deres arbejdsdage helt præcis er. Netop derfor kan det være rigtig svært at indføre tidsregistrering i en organisation, der aldrig har gjort brug af det før. For at tidsregistrere kræver det nu engang, at du får det gjort til tiden, og at du er præcis i din registrering (det er der dog flere online digitale løsninger på). Derfor er det også vigtigt, at du får idéen solgt på den rigtige måde, og at du får kommunikeret formålet med tidsregistrering, så der er en fælles forståelse for, hvorfor det er vigtigt i organisationen. Sørg derfor for at vælge de rette fokuspunkter og de rette argumenter, når du gerne vil indføre tidsregistrering blandt dine medarbejdere.

3 gode argumenter, som dine medarbejdere vil kunne forstå:

1. Bedre økonomi i virksomheden

Når man bruger tidsregistrering, sikrer man, at alle minutter og timer bliver registreret - og det betyder i sidste ende flere fakturerbare timer, som giver en større omsætning. Det betyder et resultat, som kan gøre virksomheden mere profitabel, og jo flere penge, der er i virksomheden, jo større er chancen for vækst og dermed for at undgå nedskæringer. En fordel, som dine medarbejdere helt sikkert godt kan forstå.

2. Personlig anerkendelse

Tidsregistrering kan bruges til mange ting, og det kan også give et godt afsæt i en eventuel MUS/PU-samtale mellem medarbejder og leder. Det kan i sådanne tilfælde bruges til at sætte personlige mål for medarbejderen, og det kan ligeledes redegøre for, hvis en medarbejder lider under en for stor arbejdsbyrde. Dette kan være en rigtig god motivation for medarbejderen, der fremover er sikker på at få anerkendelse for sin indsats. Med tidsregistrering kan der også gives en meget præcis forklaring på, hvis medarbejderen eksempelvis har svært ved at nå de daglige opgaver.

3. Bruger virksomheden tiden på det rigtige?

Hvad bruger virksomheden egentlig tiden på? Bruges tiden på de rigtige opgaver, eller bruges der for meget tid på små opgaver af mindre prioritet? Eller på administration? Ved at anvende tidsregistrering kan virksomheden få bedre mulighed for at analysere, hvad tiden bruges på - og om det er sådan, den bruges mest fornuftigt. Tidsregistrering kan være løsningen på mange problemer, og det behøver langt fra kun at være en fordel for lederen - også de ansatte vil nyde gavn af at bruge tidsregistrering i løbet af deres arbejdsdag.

Indholdet er sponsoreret

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.