Annonce
Erhverv

Give har landets næstbedste SuperBrugs

Personale og ledelse i SuperBrugsen i Give kan glæde sig over en flot 2. plads i Coops landsdækkende kundetilfredshedsundersøgelse. Her et eksklusivt udpluk af personalet og uddeleren, der fejrer det flotte resultat. Foto: Brugsen Give
Coops årlige kundetilfredsundersøgelse gav et stort skulderklap til både ledelse og personale i butikken i Fredensgade. Kommentarerne i brugerundersøgelsen var lige så fine som pointene.
Annonce

GIVE: Coop gennemfører hvert år en stor rundspørge blandt sine medlemmer og beder dem bedømme butikkerne.

Det sker både for at give personale og ledelse i butikkerne et fingerpeg om, hvordan de eventuelt kan forbedre butikkens vareudbud eller service for at gøre kunderne endnu mere tilfredse,

Men det bliver selvfølgelig også til en intern konkurrence mellem butikkerne. Her blev SuperBrugsen i Give nummer to, kun overgået af kollegaerne i Løkken.

Kundetilfredsundersøgelserne giver kunderne mulighed for at bedømme butikkerne på en pointskala. Og har de lyst, må de gerne kommentere deres point i form af forslag till forbedringer eller bemærkninger om, hvad der fungerer godt

- Det er da klart, at når vi får så gode og flotte anmeldelser i kundetilfredsundersøgelsen, så bliver vi glade og stolte. Når man får ros på de områder, som er vores fokusområder, nemlig høj service og kompetent og dygtigt personale, så ser vi det som et stort skulderklap fra vores kunder og som et tegn på, at vi gør mange ting rigtigt, siger en stolt og tilfreds uddeler Claus Villumsen.

Annonce

Positive kommentarer

- I alt 369 af vores medlemmer har været inde og evaluere vores butik her i Give. Heraf har 341 givet sig tid til at skrive selvstændige kommentarer til undersøgelsen. Det er vildt flot, og vi er rigtig glade for at så mange har gjort så meget ud af undersøgelsen. Vi tager samtlige kommentarer meget seriøst, både de gode og de mindre gode, understreger Claus Villumsen.

238 kunder havde ene positive kommentarer om personalet og serviceniveauet, og kun tre kunder havde efterladt negative kommentarer.

- Det er jo ikke specielt slemt, slet ikke når det viste sig, at uddelerens navn stod på én af de tre negative kommentarer for lige at hanke lidt op i mine folk, lyder det fra Villumsen med glimt i øjet.

I al den tid Coop har kørt med forbrugerundersøgelser, har Brugsen i Give aldrig været uden for top 6, og at man nu er havnet i top 2 udløste naturligvis feststemning og en fællessamling, hvor det 76 mand høje personale fik lækker kage i dagens anledning.

- Det her er en stor cadeau til såvel unge som ældre medarbejdere i vores butik, så det skulle naturligvis både markeres og fejres, fortæller Claus Villumsen.

Annonce

Skiller sig ud

I 2018 opnåede Brugsen i Give i alt 74 points på skalaen, og i de 2019 var tallet stegt til 78.

Men det mest bemærkelsesværdige ved stigningen på fire pointtal er faktisk ikke selve stigningen, men at Brugsen i forhold til tallene på landsplan skiller sig markant ud.

- Det er faktisk sådan, at Coop-kæden på landsplan kan notere sig faldende tal i kundetilfredshedsundersøgelsen. På den konto er det bemærkelsesværdigt, at vi her i Give kan gå mod strømmen og levere en stigning i tilfredshedstallene, siger Claus Villumsen.

Man tager i Brugsen i Give løbende de her kundetilfredshedsundersøgelser op til revision, og bruger dem sammen med egne fokuspunkter på hele tiden at forbedre sig. Det sker både på de områder, hvor man i forvejen er stærk og på de områder, hvor der er plads til forbedring.

- Vi tager altid udgangspunkt i det, vi er gode til og gør alt for at blive bedre her. Det er min filosofi, at man ved at gøre det på den måde, kan forbedre sig på de andre punkter også. Den positive effekt smitter, om man så må sige, af på de andre områder; det er i hvert fald vores oplevelse her i Brugsen, forklarer Claus Villumsen.

Han ved godt, at han ved at fejre den flotte 2. plads bliver lidt overhalet indenom af sin egen filosofi om, at "ingen husker en 2. plads" - et mantra han hele tiden forsøger at bibringe sit personale.

Men på den anden side er det ifølge uddeleren også på sin plads at fejre, at man formår at lave fremgang i en tid, hvor mange andre butikker oplever det stik modsatte.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Danmark

Sådan ruster vi EU til fremtiden

Vejle

Flere corona-krav til Bryggen: Nu holder opsynsmænd øje med din hygiejne

Annonce