Annonce
Trekantområdet

Gratis brød og børnebilletter: Nyt tiltag skal lokke turister til lokale butikker og attraktioner

Direktør i Kvickly Middelfart Ole Ebdrup (tv), chef for Bridgewalking Lone Skjoldaa (midten) og turistchef Trine Lai (th) er gået i et samarbejde om at få sommerturisterne ud i lokalområdet. Foto: Jonathan Møller Nielsen
Butikker og attraktioner skal gelejde turisterne rundt mellem hinanden. Det er kernen i et nyt tiltag, som Visit Middelfart, Kvickly og Bridgewalking står bag.
Annonce

Nordvestfyn: Turister på Nordvestfyn skal gøres opmærksom på det, der kan opleves i området. Det er tanken bag et nyt initiativ, som Bridgewalking, Visit Middelfart og Kvickly i Middelfart står bag.

Initiativet er helt konkret en folder med en kupon til et gratis brød i Kvickly og en gratis børnebillet til Bridgewalking (barnet skal stadig være ledsaget af minimum en betalende voksen). Folderen, der indtil videre er produceret 10.000 eksemplarer af, deler Visit Middelfart ud, hvor turisterne er. På havnen, på campingpladserne og i de udlejede ferieboliger. Senere er det planen, at en større brochure skal deles ud til turister, der er på bridgewalking.

Tanken bag det hele er, at turister, der besøger Bridgewalking eller handler ind i Kvickly, skal have tips af personalet til, hvor turen ellers kunne gå hen. Måske shoppe i butikkerne i gågaden eller smutte på hvalsafari. Og på den måde være en slags ambassadører for hinanden.

Man kan allerede nu se et eksempel på det foran Kvickly, hvor et stort banner med Bridgewalking er sat op.

Netop fordi denne sommer vil være præget af coronasituationen, giver det mening at skyde initiativet i gang, mener chef for Bridgewalking Lone Skjoldaa.

- Jeg tror, der er behov for, at vi lige får genstartet hele turismen i området.

- Danskerne holder nok ferie i Danmark i år, kunne man forestille sig. Så lad os få gjort opmærksom på området. Når de er her, så lad os kredse lidt om dem, siger hun.

Annonce

Et klart budskab

Sidste sommer delte Visit Middelfart også en brochure med kuponer fra lokale butikker ud. I dette nye tiltag er det indtil videre de tre aktører, der er med, men det er håbet, at det kun er begyndelsen, og at flere butikker og attraktioner vil være med til at skabe en kæde, hvor man sender turisterne rundt imellem sig.

- Budskabet er, at vi har så meget at byde på i området, og vi skal simpelthen sende gæsterne rundt til hinanden, siger Lone Skjoldaa.

Det er ifølge Ole Ebdrup, direktør i Kvickly Middelfart, en gamechanger, at Bridgewalking er med i initiativet, fordi rigtig mange turister kommer forbi attraktionen, og fordi guiderne er gode til at fortælle om områdets andre seværdigheder. De tre aktører arbejder lige nu på at få flere med i den brochure, der til sommer skal deles ud til turister, der er på Bridgewalking.

Han tror på, at tiltaget får god luft under vingerne. Han mener også, at det er et skridt imod en ny selvforståelse, som Middelfart og dens handelsdrivende ikke nødvendigvis har taget på sig endnu.

- Vi skal opføre os som en turistby, og vi skal opføre os mere som guider, siger han.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Danmark For abonnenter

18-årig døde efter en voldsom anholdelse: Hvorfor stilles ingen til ansvar?

Annonce