Annoncørbetalt indhold

Guide: Sådan får du det meste ud af dine arbejdsrelaterede møder

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Der er efterhånden nogle dele af arbejdslivet, som har ændret sig i forhold til, hvordan det var for flere år siden. Der er f.eks. langt mere computerbaseret arbejdet end før i tiden samtidig med, at vi generelt sidder mere ned end før i tiden, når vi går på arbejde. En anden ting, som også er anderledes i forhold til, hvordan det var for flere år siden, er, at vi også holdet langt flere møder end vi plejer.


Annonce

Det skyldes bl.a. at der er rigtig mange ting, som der kræver dialog både internt i virksomheden samt hvis man arbejder sammen med andre interessenter såsom samarbejdspartnere eller kunder. Derfor er det i den grad værd at overveje om de møder, som man holder, er er effektive nok, og om man får nok ud af dem, da det er noget, som de fleste bruger flere timer på hver eneste uge.


I denne artikel giver vi dig en miniguide til, hvordan du kan få det meste ud af dine arbejdsrelaterede møder, så du bruger din tid så effektivt som muligt.


Inviter kun de mest relevante til mødet, og sørg for at forberede dem

En af de største faldgrupper for at risikere at spilde både sin egen og andres tid, er, at man inviterer alt for mange med til mødet, som slet ikke er nødvendige deltagere. Der er mange som har tendenser til at invitere alle, som et møde kunne have relevans for, men som i virkeligheden ikke er særlig involveret i emnet eller ikke har så meget at sige.


Det kan resultere i, at de kun deltager i mødet af ren pligt og ender med at sidde med uden at bidrage til mødet eller få særligt meget ud af det. Skær derfor mødedeltagerne ned til de mest nødvendige og vent med at informere de andre involverede personer til dette bliver en nødvendighed.


Derudover skal du altid sørge for, at mødedeltagerne er godt forberedt til mødet. Hvis der er noget, som deltagerne bør have indsigt i eller læse forud for mødet, så sørg for at informere dem om dette og instruer dem grundigt i, hvad de bør lægge mest vægt på. På den måde kan I gå direkte til det vigtigste lige fra mødets start.


Udfyld en dagsorden og styr mødet

Så snart mødet er gået i gang kan man ikke bare lade tingene gå sin gang uden at have en konkret plan for, hvad mødet skal indeholde. Derfor er det vigtigt at have en dagsorden til mødet. Du burde altid have en konkret plan for indholdet samt præsentere denne plan for mødedeltagerne som noget af det første på mødet. På den måde sikrer du dig, at alle er informerede om, hvad I skal nå at gennemgå til mødet samt at dem, som måtte have ønsker om et emne, som skal diskuteres, kan spørge ind til dette fra starten.


Arrangøren af mødet skal også sørge for at styre mødet og skære igennem, hvis tiden skrider. Ethvert møde har en tidsbegrænsning, så det nytter ikke noget, at tiden skrider, så mødet går langt over tid. Vær derfor opmærksom på at skære igennem og afbryd, hvis man sidder fast i et punkt på dagsordenen. På den måde sikrer du sig, at alt det mest væsentlige bliver gennemgået.


Opsæt de rigtige rammer for mødet

Det er endvidere meget vigtigt, at du sørger for at de fysiske rammer til mødet er i orden og at I har alt det nødvendige udstyr som I behøver til mødet. Det nytter f.eks. ikke noget, at man holder et møde i et larmende miljø eller i et lokale, som ikke er stort nok til at rumme alle deltagerne.


Hvis man har behov for forskellige elementer såsom præsentationstavler eller projektorer, så kan det være en ide at leje et mødelokale. De fleste mødelokaler er nemlig udstyret med det mest nødvendige udstyr til at holde et møde. Er ens virksomhed lokaliseret i trekantområdet, kan man f.eks. leje et mødelokale i enten Fredericia, Vejle eller Kolding, hvorimod at man kan leje et mødelokale i Odense, hvis man bor på Fyn. Rammer for mødet er meget vigtigt både for at sikre at der er plads til alle deltagere samt for at sikre at man har det nødvendige udstyr til at fremvise grafisk materiale, hvis dette må blive nødvendigt.


Lad dig inspirere af denne artikel for at holde nogle mere effektive arbejdsrelaterede møder!

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.