Annoncørbetalt indhold

Husker du at spore dine pakker?

I følge foreningen for dansk internethandel, så købte danskerne i 2018 197 millioner forskellige køb.
Annonce

Indholdet er sponsoreret

Det er utrolig mange pakker som sendes til og rundt i Danmark. Vi køber på nettet som aldrig før. Det er meget nemmere for os, og ikke mindst tidssparende. Når vi køber ting på nettet får vi også ofte et sporingsnummer - også kaldet track and trace. Med sådan et nummer har vi mulighed for at spore vores pakkes spændende rejse fra butikken til matriklen. Dermed kan vi arrangere at være hjemme til at modtage pakken, og vi kan også holde øje med tiden det tager at modtage pakken. Dette betyder, at vi kan lade være med at være nervøse over, om pakken er på vej eller ej. Men vidste du også, at du kan bruge Trak and trace* til de pakker, som du selv sender?

Hvordan fungerer det?

Med track and trace, eller sporingsnummer, følger du din pakke i, hvor langt den er nået på sin vej. Dette kan lade sig gøre, da pakkerne undervejs hele tiden bliver scannet, når de modtages et sted, og når de forlader et sted på rejsen. Den kan scannes på grund af det pakkelabel, du sætter på din pakke, inden du sender den. Dette label består af en stregkode, som bliver din pakkes ID-nummer. Dette betyder altså, at den nu kan scannes. Dette betyder, at du kan holde styr på din pakke, hvor den er, og ikke mindst hvornår modtager kan forvente pakkens ankomst. Sender du dine pakker til udlandet, så kan dette også betyde, at du får at vide, om din pakke sidder fast i tolden. Track and trace gælder ligegyldigt, hvilket firma, som du vælger, skal fragte din pakke. Derfor kan det altså altid lade sig gøre. Dette er altså ligegyldigt, om du bruger DHL, GLS, UPS, Postnord eller DAO. Hvis du selv er modtager af pakken, får du ofte et track and trace nummer, som du selv skal indtaste hos DHL, GLS, UPS, Postnord eller DAO’s hjemmeside, for så at kunne spore din pakke. En anden idé er at bruge pakke.dk, som altid kan hjælpe med at spore pakker.

Miljøet og cirkulær økonomi

Med track and trace holder du altså øje med den virksomhed, som fragter din pakke. Du sikrer dig dermed, at der er styr på din pakke. Det er ved at blive mere og mere almindeligt, at vi har en cirkulær økonomi. Når jeg er færdig med at bruge et stykke tøj, så kan du købe det af mig, i stedet for at jeg smider det ud. Vi er nemlig på vej væk fra brug-og-smid-væk-kulturen. Dette betyder selvfølgelig også, at vi sender endnu flere pakker. Her kan det være en stor fordel at have et track and trace-nummer, så du og din modtager kan holde øje med din pakke, når den er på vej til din modtager. I disse situationer, er modtageren lige pludselig din kunde, og en kunde skal have en god oplevelse. Så undgår du klager, eller at pakken bliver helt væk.

Indholdet er sponsoreret

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.