Annoncørbetalt indhold

Hvad kan man bruge et digitalt bureau til?

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold


Du har måske hørt om et digitalt bureau i en eller sammenhæng, men er ikke helt sikker på hvad et digitalt bureau egentlig laver. I disse moderne tider er meget af den handel der plejede at foregå i fysiske butikker, rykket ind på internettet. Nethandlen har været stigende igennem flere år, men er virkelig eksploderet inden for de sidste par år. Dette kan have noget at gøre med Corona krisen, som har hærget globalt og været med til at få endnu flere mennesker til at handle, fra trygheden i deres eget hjem. Når man har er en butik på internettet handler det om at blive set. Dette kan et digitalt bureau hjælpe butikken med.

Annonce

Synlighed på internettet

Når man driver en forretning på internettet, hvad end det er en webshop, en blog eller en affiliate hjemmeside, så har man brug for at der kommer trafik ind på ens hjemmeside. Det er ikke nok at bygge en hjemmeside og publicere den, folk skal også vide at den eksisterer og have mulighed for at finde den. Man kan selvfølgelig dele forskellige former for indhold, på virksomheden eller bloggens sociale medier, men så når man kun ud til et begrænset antal personer og det kan tage en evighed at få den rette eksponering.

Digital markedsføring

Når man har en hjemmeside, webshop eller blog på internettet, skal man markedsføre den. Dette kan man gøre på flere måder. Inden man går i gang med annoncering og andre former for markedsføring, bør man sikre sig at ens hjemmeside, blog eller webshop er optimeret til at fungere sammen med Google. Dette gøres ved at researche sin målgruppe og finde ud af hvilke søgeord de bruger, når de skal finde en side som din, på internettet. Disse søgeord- og fraser, implementeres herefter i dine tekster på siden, hvilket er med til at fortælle Google hvad siden handler om og hvor troværdig den er.

Online annoncering

Når du har fået styr på al optimering af hjemmesiden og har en strategi for dine søgeord og dit indhold, så kan du begynde at annoncere online. Det mest effektive er Google Ads, hvor man betaler for at blive vist i Googles søgeresultater. Mange benytter sig også af annoncer på sociale medier, som f.eks. Facebook og Instagram. Dette kan også være effektivt, men det kræver at man ved hvad man laver og hvordan man sætter kampagner op, da det ellers kan ende med at man bare smider penge ud af vinduet.


Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.