Annoncørbetalt indhold

Hvordan vælger man det rette webbureau?

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Hvis du skal have lavet en hjemmeside, bør du alliere dig med et webbureau. Det er dog lettere sagt end gjort, for der er rigtig mange bureauer at vælge mellem. Derfor kan det virke uoverskueligt at skulle vælge blandt det store udvalg.

Når du skal vælge blandt de mange bureauer, er der flere detaljer, der er vigtige at være opmærksom på. Er du i tvivl om, hvordan du skal bære dig ad med at vælge, bør du læse med herunder. Her præsenteres du nemlig for et udpluk af de vigtigste faktorer.

Annonce

Økonomi: Få en fast pris

Skal du have lavet en erhvervshjemmeside, bør du få en fast pris på arbejdet. Det sikrer, at du ikke får en ubehagelig overraskelse, når regningen lander. Det kan sagtens ske, hvis du blot får oplyst en timepris - især hvis du ikke får et tidsestimat på arbejdet.

Der er rigtig mange bureauer, der gør brug af timepriser eller en månedlig pris. Det kan det virke billigt, at du f.eks. kun skal betale 399 kr. pr. måned. Faktum er dog, at du ofte binder dig til en bestemt periode, og hele denne periode skal betales forud.

Rettigheder: Sørg for, at du ejer din hjemmeside

Desværre er det ikke alle, der er opmærksomme på dette punkt. Når du får lavet en hjemmeside, er det ganske almindeligt at tro, at du ejer den. Det er dog ikke altid tilfældet. Der er nemlig bureauer, der har indskrevet i deres betingelser, at de har rettigheden til hjemmesiden.

Det kan måske virke som om, at det ikke har betydning. Det har det dog ikke, hvis du en dag vil flytte din hjemmeside til en anden udbyder. Det kan du nemlig blive forhindret i, da det ikke er dig, der ejer filerne og rettighederne. Derfor er det vigtigt at sikre, at du får fuldt ejerskab.

System: Vælg et system, der ikke er lukket

For at sikre, at du ikke ender med at binde dig til én udbyder, bør du sikre, at din hjemmeside baseres på et åbent system. Det vil sige, at du ikke skal få lavet en hjemmeside hos et bureau, der bruger sit eget system. Det vil nemlig forhindre dig i at skifte udbyder.

Der findes en lang række åbne systemer på markedet, men WordPress og Joomla er de mest anvendte. Fælles for disse systemer er, at de er lette at bruge. Derfor er det oplagt at få baseret din hjemmeside på et af disse systemer.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.