Annoncørbetalt indhold

IT-sikkerheden er alfa og omega for virksomheden

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

På mange måder åbner IT op for en masse nye muligheder for et firma, heraf en lettere håndtering af bogføring og logistik, større rækkevidde til kunderne og muligheden for at oprette et samlet system, på tværs af kontorer fordelt over hele landet, eller sågar verden. Men teknologien er kun så sikker som dem, der benytter den, og derfor er det vigtigt at være bevidst når man er online.


Annonce

De fleste sikkerhedsbrud sker indefra

CyberPilot er et firma, der specialiserer sig indenfor “online awareness”, eller online bevidsthed og sikrer firmaer mod sikkerhedsbrud. De har nemlig fundet frem til, at langt størstedelen af en virksomheds sikkerhedsbrud skyldes medarbejdere. Derfor har CyberPilot udarbejdet kurser, som er skabt, til at gøre folk mere opmærksomme, når de begår sig på nettet. Klik her for at læse mere. CyberPilot har indtil videre hjulpet mere end 300 virksomheder med deres IT-sikkerhed, og tilbyder mere end 30 kurser, så medarbejderne bliver rustet til at gennemskue eventuelle faresignaler, når de støder på dem.


Følsomme oplysninger og forretningshemmeligheder

Når der er tale om sikkerhedsbrud, er det fordi der ofte er sket et datalæk af en slags i en virksomhed. Det kan være, at der er opgivet medarbejder- eller kundeoplysninger, som ifølge GDPR ikke må offentliggøres, hvilket medfører alvorlige konsekvenser for virksomheden. Desuden kan forretningshemmeligheder være ude at hænge, som kan have lige så alvorlige konsekvenser. Ingen er interesserede i sikkerhedsbrud. CyberPilot tilbyder træning af medarbejderne, så netop sådan nogle ting kan forhindres. Når det samtidig er lovpligtigt, at medarbejderne er trænet i IT-sikkerhed, kan det lige så godt være træning af højeste kvalitet fra CyberPilot.


Phishing er den største synder

Men datalæk sker ikke helt af sig selv. Faktisk er det noget, der skal igangsættes indefra firmaets systemer. Phishere har udviklet effektive teknikker, til at lokke folk til at klikke på særlige links, som sender medarbejdernes loginoplysninger til phisherne, hvorefter de kan bruge dem, til at udføre deres kriminelle aktiviteter. Det kan eksempelvis være i form af at opkræve en løsesum fra virksomheden, eller at lægge personfølsomme oplysninger eller forretningshemmeligheder ud på nettet. Phishing er uhyre effektivt, og CyberPilot har fundet ud af, at det i gennemsnit er 8% af alle medarbejdere, der udsættes for phishing, som giver deres oplysninger væk. Fordi phishing er så effektiv en teknik, er det også den teknik, der oftest bruges af IT-kriminelle, og derfor har CyperPilot også en særlig træning til medarbejderne, så de nemmere kan spotte phishing, hvad end det er i en mail eller i et telefonopkald.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.