Annoncørbetalt indhold

Julen er højtid for lån til shopping blandt syd- og sønderjyderne

Matchbanker blev grundlagt i 2017 af administrerende direktør, Andreas Linde (til venstre) i samarbejde med IT-direktør, Stefan Vinding Olesen (til højre).

Julen er en hyggelig tid - men også dyr. Ny undersøgelse foretaget af Matchbanker.dk viser, at syd- og sønderjyderne låner penge for at dække julens udgifter.

Juletiden forbindes med hygge, traditioner og, ikke mindst, gaver under juletræet. December er derfor en omkostningsfuld måned, som nemt kan medføre røde tal på kontoen. Ifølge en undersøgelse foretaget af Matchbanker, stiger syd- og sønderjydernes lån af penge til shopping da også i måneden op til jul.

Opgørelsen viser, at i perioden fra 15. november til den 15. december anvender 12,5 % af de syd- og sønderjyske brugere af Matchbanker deres lån til shopping, hvilket står i kontrast til de 6,2 % resten af året. Dette er en stigning på hele 101,6 %, hvilket indikerer, at julen giver anledning til lån til shopping i Syd- og Sønderjylland. Dette kan yderligere eksemplificeres med tallene fra Haderslev, som viser, at 16,1 % af brugerne fra denne by anvender deres lån til shopping i julemåneden sammenlignet med de 8,3 % resten af året.

For at dykke længere ned i danskernes lånemønstre, har Matchbanker udsendt en spørgeskemaundersøgelse til deres brugere, som har indhentet 2.911 besvarelser på landsplan. Resultatet viser, at 52,7 % af de adspurgte har optaget et lån i forbindelse med julens udgifter som julefrokoster, rejseudgifter og julegaver. Hele 30,5 % svarer tilmed, at de har taget et lån til helt eller delvist at dække indkøb af netop julegaverne.

Denne tendens er ikke overraskende, forklarer Matchbankers administrerende direktør, Andreas Linde:

- Julen er en tid, som er forbundet med udgifter, som ligger ud over det sædvanlige - men også en tid forbundet med hygge og traditioner, som de færreste er villige til at gå på kompromis med. Derfor er det helt naturligt, at danskerne vil være tilbøjelige til at dække nogle af julens ekstraudgifter med et lån, som de så kan betale tilbage i starten i 2018, hvor vi går ind i en - forbrugsmæssigt - mere stille periode.

Andreas Linde iværksatte Matchbanker i 2017 i samarbejde med IT-direktør, Stefan Vinding Olesen.

Annonce

Hvad er Matchbanker?

Matchbanker er en online sammenligningstjeneste af forbrugslån, der finder de bedste lån til dig, baseret på dine oplyste forhold.Du kan benytte Matchbanker til at finde og sammenligne lån på tværs af afgørende faktorer som ÅOP, renter, løbetid og krav. Du skal blot oprette en gratis bruger ved at udfylde en kort formular, der giver Matchbanker mulighed for at skræddersy en personlig liste med lånetilbud til dig. Du får adgang til din låneliste på blot få sekunder, hvorfor du både sparer tid og en masse besvær ved at bruge Matchbanker i din låneproces.

I dag opererer Matchbanker i Danmark, Sverige, Norge, Polen og Spanien.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.