Annonce
Erhverv

Køkkenbutikker vil gøre Kolding til et køkken-mekka

Der er ikke mange meter mellem de forskellige køkkenbutikker på Albuen, som nu er gået sammen i Kolding Køkkentorv. PR-foto
Inden for få meters afstand kan man gå mellem syv forskellige køkkenfirmaer i det nordlige Kolding. Gennem konceptet Kolding Køkkentorv vil de syv nu markedsføre sig sammen og arrangere en stribe events for at trække endnu flere køkkenkøbere til Kolding.

Kolding: Få steder finder man lige så mange køkkener som på Albuen i Kolding, hvor man inden for ganske få meter kan besøge en række af de mest kendte køkkenmærker.

Det vil syv af køkkenfirmaerne nu udnytte i et samarbejde, de kalder Kolding Køkkentorv.

- Vi vil prøve at udnytte, at vi ligger så samlet, for det unikt. Det ser du ikke ret mange steder, at man kan stille bilen og gå rundt til samtlige køkkenfirmaer, forklarer Lars Thomsen fra Invita, som har været med til at starte samarbejdet op.

Kolding Køkkentorv består af Svane Køkkenet, Aubo Køkken & Bad, JKE, Designa, Multiform, Kvik og Invita, som sammen driver hjemmesiden www.koldingkoekkentorv.dk og en facebookside med samme navn, ligesom sammenslutningen af køkkenvirksomheder også vil gå sammen om at invitere potentielle kunder til for eksempel vin og tapas.

Samtidig er flere af butikkerne gået sammen om at udvide deres åbningstid til klokken 19 hver torsdag.

- Det gør vi, så folk har mulighed for at kigge på køkken uden for almindelig åbningstid, forklarer Lars Thomsen.

Kolding Køkkentorv

Kolding Køkkentorv er et samarbejde mellem køkkenbutikkerne Svane Køkkenet, Aubo Køkken & Bad, JKE, Designa, Multiform, Kvik og Invita.

Se mere på www.koldingkoekkentorv.dk eller på Facebook.

En stor køkkenby

Det overordnede mål for Kolding Køkkentorv er at trække flere kunder til byen og markedsføre Kolding som en køkkenby.

- Alle de kendte mærker er jo i Kolding, så det er en stor køkkenby. Du skal jo til Vejle eller Odense for at finde noget lignende, så jeg tror, der er et meget stort potentiale. Folk i Fredericia kan jo for eksempel lige så godt køre til Kolding som til Vejle, siger Lars Thomsen, som ikke har noget problem med at arbejde sammen med konkurrenterne på Albuen.

- Det er med at få folk udefra til byen, og så er det op til sælgerne at få dem til at vælge deres butik. Hvis kunderne først er i Kolding og kigger på køkken, så har vi jo alle chancen.

Arbejdet med Kolding Køkkentorv begyndte ved årets start, og det første arrangement er allerede planlagt til 5. marts, hvor hver butik byder på smagsprøver af vin og tapas.

- Så vi håber, vi kan se en effekt allerede 5. marts. Det satser vi da stort på, understreger Lars Thomsen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Vejle For abonnenter

Den ene gravede have - den anden ligger syg og har lånt krykker: Vandrekammerater tager ny udfordring næste år

Give

Smitteudbrud får nu konsekvenser på folkeskole: 14 lærere og 90 elever hjemsendt

Alarm 112 For abonnenter

87-årig døde ved brand i ældrebolig: Der var hverken røgalarm eller sprinkler i lejligheden

Annonce