Annonce
Erhverv

Leif og Dorthe sørger for nye bønner i kaffen

Ægteparret Dorthe og Leif Christensen har i 10 år drevet egen leverandørvirksomhed indenfor kaffebranchen som en del af Meny Kaffe-kæden. Nu har de sadlet om og har tilsat nye bønner til kaffen. De er ikke længere en del af en kæde, men kan i stedet, i samarbejde med parret Birgitte og Troels Fryd fra Fyn, præsentere "Mokkaffe". Foto: Christina Møgelvang Mosegaard
Mokkaffe er et helt nyt navn på kaffemarkedet for virksomheder i hele Danmark. Bag det står blandt andet Leif og Dorthe Christensen fra Skærsø.

Skærsø: På tur i den skønne natur ved Skærsø kunne man, hvis man havde en rigtig skarp næse, sikkert snuse sig frem til ejendommen, hvor Leif og Dorthe Christensen bor. Her er nemlig poser- og pallevis af rigtig god og velduftende kaffe - og meget mere til.

I over 10 år har de drevet deres kaffe-leverandørfirma fra adressen som en del af kæden Meny Kaffe. Nu er der dog kommet nye bønner i kaffen. Deres virksomhed er ikke længere en del af en kæde. I stedet har de i samarbejde med parret Birgitte og Troels Fryd fra Fyn etableret et helt nyt navn på kaffemarkedet, Mokkaffe, og de er pavestolte over virksomhedens nye identitet.

- Vi er bare så klar, og vi tror rigtig meget på det her, og så er vi faktisk ret stolte over vores nye firmaprofil. Det er dét her, vi altid har drømt om, lyder det fra Leif og Dorthe Christensen, der samtidig fortæller, at de i hele det forgangne år har arbejdet på højtryk for at være klar til lanceringen af deres nye navn per 1. januar 2020.

Alt, lige fra det visuelle udtryk og logo til administration af godt 3000 forskellige varenumre og videre til sammensætning af de helt rigtige kaffesmage - og meget mere til, har været gennemarbejdet og gennemtænkt ned til den mindste detalje. Og godt nok synes det jyske Mokkakaffe-par, at det har været meget omfattende og tidskrævende, men ifølge dem, er det det hele værd.

Annonce

Vi er bare så klar og vi tror rigtigt meget på det her, og så er vi faktisk ret stolte over vores nye firmaprofil

Dorthe og Leif Christensen, indehavere af Mokkakaffe

Kærligheden til kaffe

Der er nærmest intet som kaffe, når den er god. I hvert tilfælde er det noget, mange kaffedrikkere sikkert mener. Derfor har det også for indehaverne af Mokkaffe været meget vigtigt at kunne tilbyde kunderne det bedste af det bedste.

- Vi har selv sammensat de syv forskellige kaffevarianter, som vi nu lancerer, og det har vi gjort på kafferisteriet hos BKI-kaffe, som faktisk er det mest moderne og miljørigtige kafferisteri i Europa, forklarer Leif Christensen.

Hos Mokkaffe har man valgt at sælge kaffe i både hele bønner og formalet.

- Flere og flere ønsker faktisk at købe hele bønner i dag. Det er både blevet trendy, og så smager friskmalet kaffe bare rigtigt godt, siger Leif Christensen.

Både han og Dorthe Christensen har en mærkbar stor kærlighed til kaffe, og for dem betyder det meget at kunne dele denne passion med kunderne.

Bæredygtighed

En anden værdi, som de meget gerne vil dele med kunderne, er bæredygtigheden, hvor økologi og miljø står højt på dagsordenen.

- Vi mener, at det er enormt vigtigt at passe godt på miljøet. Derfor gør vi også en stor indsats for at være så bæredygtige, som overhovedet muligt. For eksempel har vi fokus på emballage, genbrug og sortering, og så sørger vi altid for at koordinere logistikken sådan, at når vores varebiler skal ud til kunderne, så tilrettelægges ruterne, at der køres så få kilometer som muligt, fortæller Leif og Dorthe Christensen.

- Og så har vi netop købt syv hektar jord ved vores ejendom, og her får vi nu etableret fredskov, tilføjer parret.

Mere end kaffe

Ud over, at hovedelementet og det bærende hos Mokkaffe er kaffen, kan man hos virksomheden også finde et stort udvalg af the, chokolade og søde sager, vand, mælkeprodukter, rengøringsmidler og lignende.

- Vi sælger primært til virksomheder, kantiner, frisører og den slags, og det er også her, vi har masser af viden og erfaring gennem flere år, men med tiden kunne vi da også godt tænke os at sælge vores kaffe til specialbutikker, siger Dorthe Christensen, der dog pointerer, at det er de erhvervsdrivende, der er de primære kunder, og at det er dér, at Mokkakaffe har ekspertise og viden.

- Men vigtigst af alt er, at vi er lykkelige for, at vi nu med Mokkakaffe har fået muligheden for at skræddersy vores koncepter og virksomhed lige præcist, som vi ønsker det og drømmer om, lyder det afsluttende fra Leif og Dorthe Christensen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Billund

Længe ventet rapport er landet: Motorvej øst om Billund giver bedst aflastning for E45

Annonce