Annonce
Vejle

Lone spørger: Hvorfor skal vi være på Facebook for at handle med City Vejle?

Citychef Andreas Kiis Antonsen (til højre) har hyret Hoffe alias Daniel Hoff som vært på de foreløbigt seks virtuelle salgsaftener, City Vejle kører. Men hvorfor skal man have en konto på Facebook for at se med, spørger en læser.
City Vejle kan ikke umiddelbart finde et alternativ til Facebook, når cityforeningen sender live fra lokale butikker.
Annonce

Vejle: I sidste uge havde City Vejle premiere på livesalg, hvor en vært og en kamerahold over to aftener besøgte i alt otte lokale butikker.

City Vejle benyttede Facebook til at sende liv fra de lokale butikker, og i løbet af den første aften klikkede 2600 sig ind og ud af livesendingen, mens der blev handlet i kommentarsporet.

Tirsdag aften og igen torsdag og to aftener i næste uge gentages salgsafternerne, og igen skal kunderne logge sig ind på Facebook for at følge med.

Netop den kendsgerning, at deltagelsen i de lokale online-salg kræver en konto hos Facebook, ærgrer en af Vejle Amts Folkeblads læsere, Lone Alberg.

"Jeg kan glæde mig over, at det gik godt for alle, og at forretningerne fik solgt varer. Men jeg kan ærge mig lidt over, at alle City Vejles arrangementer kun kører via Facebook,  som jeg ikke er en del af - et bevidst fravalg," skriver hun.

Annonce

Kan ikke sende på hjemmeside

Hun efterlyser derfor en måde, så alle kan følge med udsendelser, uanset om de er brugere på Facebook eller ej.

Det spørgsmål har avisen stillet citychef Andreas Kiis Antonsen, som dog ikke kan stille med et brugbart alternativ.

-  Årsagen til, at vi har valgt at sende live på Facebook, er primært antallet af mulige seere samt de tilgængelige tekniske funktioner. Vi har for eksempel ikke mulighed for at udvikle samme setup på City Vejles hjemmeside, selvom det kunne være spændende, siger Andreas Kiis Antonsen.


Årsagen til, at vi har valgt at sende live på Facebook, er primært antallet af mulige seere samt de tilgængelige tekniske funktioner.

Andreas Kiis Antonsen, citychef


Han kender ikke til andre tekniske løsninger som alternativ til Facebook, når det gælder live-sendinger til et bredt publikum.

Annonce

Kan støtte på andre måder

City Vejle har valgt at kaste sig ind i kampen for at sikre de deltagende butikker en ekstra platform, der kan være med til at holde salget i gang under den aktuelle coronanedlukning.

- Der er ingen tvivl om, at City Vejle helst vil invitere gæster til Vejles midtby og ikke på digital shoppetur. Det har coronakrisen sat en stopper for, og derfor har vi tænkt nyt for at skabe en god oplevelse for både vejlensere og butikkerne i Vejle, siger citychefen og tilføjer:

- Vi er meget taknemmelige for al den støtte, vi kan få, men forstår naturligvis, at enkelte ikke har lyst til at deltage på Facebook. Dem opfordrer vi i stedet til at støtte ved at købe City Vejle gavekort, købe takeaway og ved at handle i de forretninger, der fortsat holder åbent.

Andreas Kiis Antonsen understreger samtidig, at cityforeningen er lydhøre over for gode idéer, og opfordrer vejlenserne til at skrive til City Vejle.

Tirsdag aften var der igen gang i online-salget, hvor vært Daniel Hoff besøgte Companys, SmagDansk, Helm og Vanilla, mens torsdagen bød på besøg hos Top Clinic, Fair Trade Butik Salam, Buch Fashion Wear og hos Guldsmedegården. Salgene fortsætter i næste uge tirsdag og torsdag klokken 19.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Alarm 112

To bilister taget uden kørekort

Hedensted

Delvis genåbning af efterskoler: Storebror pakker tasken, mens lillesøster må blive hjemme

Annonce