Annoncørbetalt indhold

Mere i provision? Få 3 værktøjer til at blive en bedre sælger

Kan du sælge sand i Sahara? Eller kummefrysere på indlandsisen? Det er svært at sætte “den gode sælger” på formel, men man er alligevel aldrig i tvivl, når man møder en god sælger – eller når man møder en dårlig en for den sags skyld.
Annonce

Indholdet er sponsoreret

Om du er en god sælger eller ej, er der altid plads til forbedring, for selvom du måske er højtuddannet eller bare virkelig dygtig, vil du næsten altid støde på udfordringer i ny og næ. Læs med her, hvor du får 3 gode råd til, hvordan du kan udvikle dine kompetencer i forhold til salg.

1. Der er altid plads til forbedring

Det er nemt at sætte sig fast i gamle vaner, og selvom de måske har virket før, er det ikke sikkert, at de gør det nu, eller at de bliver ved med det. Derfor er det en god idé hele tiden at søge forbedring. Du kan eksempelvis tage på et salgskursus, hvor du får mulighed for at udvikle dine kompetencer og samtidig udbygge dine salgsværktøjer.

Et åbent sind, engagement og ambitionen om at blive bedre er nogle af hemmelighederne bag at blive en bedre sælger, og der er altid plads til at lære nye tricks, få ny inspiration og få nye værktøjer til bedre salg.

Samtidig er det altid essentielt, at du kan tage ved lære af dine fejl. Så brug tid på også at evaluere dig selv og din egen indsats. På den måde kan du undgå de samme fejl næste gang, og det skaber en bedre sælger.

2. Bliv bedre til at lytte

Mange sælgere har det hele i munden, og fordi de er overbeviste om, at deres produkt er det bedste nord for alperne, møder de ofte deres kunder med en ord-storm. Men det er vigtigt at kunne lytte. For hvis du ikke lytter til din kundes ønsker, får du dem aldrig til at lytte til dig, og det betyder, at du aldrig får dem til at købe noget.

Så lad være med at afbryde dine kunder, fordi du har luret deres behov - de skal føle sig hørte, før de føler sig trygge ved dig. Det betyder ikke, at du ikke må stille spørgsmål eller vise interesse. Det handler i bund og grund om, at dine kunder skal føle, at du er lydhør for deres behov.

3. Kommunikation er key

Det er dig, der skal sælge noget - og derfor er det din opgave at sørge for, at du taler kundens sprog. Der er derfor forskel på, hvordan du taler til en håndværker, og hvordan du taler til en, der arbejder på kontor. Hvis ikke du taler kundens sprog, gider de dig ikke - det handler nemlig om at være på bølgelængde.

Så sørg for at tale et sprog, som kunden forstår. Omvendt er det også helt okay, hvis du bliver nødt til at spørge ind til noget af kundens arbejde, som du ikke forstår.

Så husk på, at det er situationen, der bestemmer, hvordan der kommunikeres.

Indholdet er sponsoreret

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.