Annoncørbetalt indhold

Ny undersøgelse: Energivenlige huse sælges hurtigere!

Danskerne vil helst bo i huse, der er miljø- og klimavenlige, og hvor varmeregningen kan holdes nede på et minimum.
Annonce

Dette indhold er sponsoreret

Der er ingen tvivl om, at energiforbruget på sigt vil fylde mere i danskernes boligjagt. Der er mange penge at spare ved at give sin bolig de nødvendige forbedriner. På den måde skåner man både miljøet og pengepungen.

Danskerne og deres boliger

Rigtig mange boligejere døjer med træk, kulde og kolde vægge, nogle oplever støj og savner mere dagslys. Alt sammen problemer, man kan gøre noget ved. For mange handler energirenoveringer om at spare energi og hermed penge. 17% af befolkningen døjer med træk og kulde, 14% døjer med kolde vægge, 12% døjer med fugt og skimmelsvamp, 7% døjer med for meget varme, 4% døjer med støj og 4% døjer med dagslys, for lidt eller for meget. Dette skriver Videncenteret Bolius i deres boligejeranalyse fra 2018.

Energirigtige huse står højt på ønskelisten, når danskerne er på jagt efter ny bolig, viser en ny undersøgelse. Hele 74 procent af danskerne synes, at et lavt energiforbrug har stor betydning og 9 procent siger, at det har en afgørende betydning for deres boligvalg.

Vigtigste tiltag

En energiforbedret bolig bruger mindre varme og er derfor billigere at bo i. Men renovering kan også forbedre indeklimaet og energimærket og samtidig gøre dit hus mere værd. Der er mange tiltag man kan foretage sig, for at gøre sin bolig mere miljø- og energivenlig.

Ved bare at efterisolere loftet, udskifte de utætte vinduer og få hulmursisoleret kan man opnå en hel del fordele. Vi betaler mange penge for at opvarme vores boliger, men er det pengene værd, hvis en stor del af varmen, finder sig vejud igennem sprækker og utætheder? Der findes mange forskellige firmaer der arbejder med forbedringerne, overordnet eller mere specifikt. Det kan være en god ide, at undersøge markedet og mulighederne, eller måske endda betale en for at undersøge ens bolig for mulige forbedringer. Calidi.dk er et landsdækkende isoleringsfirma, som er et sikkert valg, lige meget hvilken type isolering man ønsker at få foretaget. Isoleringsfirmaet giver muligheden for at gennemgå boligen og i fællesskab finde de bedste og mest prisvenlge løsninger.

Den økonomiske gevinst

Varmeregningen har en stor betydning for manges privatøkonomi. Det kan uden tvivl betale sig og handle på det. Man skal bare være opmærksom på, at investeringen ikke altid viser sig med det samme. Man vil kunne mærke boligen har ændret sig, men der kan gå lidt tid, før pengene er tjent ind igen, alt efter størrelsen på tiltagene.

I 2030 skal Danmarks udledning af drivhusgasser reduceres med 70 pct. Der er nok at tage fat på inden for de danske husejere. Der er plads til forbedringer - ikke mindst energiforbedringer - blandt parcelhusejerne.

Kun 9 pct. af alle parcelhuse har den højeste energimærkning, A, og dermed et lille energiforbrug. 5 pct. har energimærke B. Resten har et energimærke fra C og nedefter. Hele 9 pct. af parcelhusene har laveste energimærkning, altså G. Dette oplyser SparEnergi.dk på deres hjemmeside, bygget på data fra energistyrelsen.

Overvej det her eksempel:

Vi tager udgangspunkt i det her villahus tilbage fra 1960’erne. Det har et areal på 152 m2 og bliver opvarmet med fjernvarme. Familien har et energiforbrug på 25.200 kr. Om året. De tog en beslutning og renovere boligen og valgte med vejledning; hulmursisolering, isolering af loft og udskiftning af udvalgte vinduer. Familien skulle af med 77.000 kroner for forbedringerne.

Deres energiforbrug ligger nu på 15.000 kroner om året! Det kan sagtens betale sig, særligt på den lange bane.

Dette indhold er sponsoreret

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.