Annoncørbetalt indhold

Omsætning på online casinoer før og efter pandemien

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

I de fleste brancher er der et før og efter pandemien, og det gælder også for online casinoer. Spillesiderne har nemlig oplevet store økonomiske udfordringer under pandemien. Men hvor stor er forskellen egentlig på omsætningen før og efter Covid-19? Det kan du blive klogere på her!


Annonce

Der er mange ting, som spiller ind på omsætningen for et online casino. En verdensomspændende pandemi og omfattende nedlukninger må siges at være én af de ting! Der er ingen tvivl om, at Covid-19 spiller ind, når det kommer til den årlige omsætning.

Hvis man sammenligner regnskabet fra 2019 og 2020, kan man få en idé om, hvordan pandemien har påvirket økonomien hos de online casinoer – og faktisk kan man godt blive overrasket, for det er ikke nødvendigvis, som man forventer.


Sådan påvirkede Covid-19 omsætningen på online casino

Måske er du i tvivl om, hvordan og hvorfor Covid-19 overhovedet har en indflydelse på omsætningen på et online casino? Det kan virke forvirrende, at spillesiderne på casino24.dk skulle være påvirket af smittetal og nedlukninger. Aktiviteterne foregår jo på internettet, hvor man næppe kan blive smittet med corona.

Tager man et kig på årsrapporten fra 2020 for Danske Spil, kan man imidlertid blive klogere. Her hersker der ingen tvivl om, at pandemien har haft afgørende betydning. Da pandemien ramte Danmark i det tidlige forår, blev udbuddet af spil nemlig nedsat med intet mindre end 90 procent, og dette skete på meget kort tid.

I årsrapporten fremhæves det blandt andet, at aflysning og udsættelse af sportskampe har en stor påvirkning på betting. Betting er populært både på de fysiske og online casinoer, og derfor har det en væsentlig betydning for omsætningen begge steder.

Blandt danskerne er fodbold, håndbold, tennis og cykling nogle af de populære betting-emner. Derfor påvirker det omsætningen, hvis kampe og løb ikke afholdes eller udskydes på ubestemt tid – for hvad skal man så oddse på?


EM 2020 havde en stor indflydelse på økonomien

Når man nævner udsatte sportsevents, er EM 2020 ikke til at komme udenom. Selvom brandet hedder “EM 2020”, blev Europa Mesterskabet som bekendt udskudt til 2021. Det havde en stor og afgørende betydning for økonomien på de online casinoer i 2020.

Den store fodboldfest lod vente på sig, for så til gengæld at gå af med et brag i 2021. Her blev mange danskere, som ikke før havde interesseret sig for fodbold, dedikerede fans. Alle skulle se kampene, og flere gjorde et stort nummer ud af det. Gader og stræder var beklædt med landsholdets røde og hvide farver.

I 2021 blev der derfor oddset entusiastisk på fodbold, med alt hvad det indebar. Det er endnu ikke til at sige, præcis hvor stor en forskel det vil gøre i det årlige regnskab, men der er ingen tvivl om, at den vil være markant. Denne økonomiske gevinst havde man imidlertid regnet med i 2020, hvor den udeblev på grund af pandemien.


Forskellen på omsætningen før og efter pandemien

I Danmark går det i dag den rigtige vej med corona, og det betyder også, at det går den rigtige vej for de online casinoers økonomi. Omsætningen i 2020 var imidlertid påvirket af pandemien, og derfor ville man også forvente et synligt underskud.

Det overraskende er dog, at omsætningen ikke er væsentligt dårligere, end den var i 2019. Før pandemien oplevede man langt fra de samme udfordringer, men alligevel har Danske Licens Spil formået at kompensere for problemerne.

I 2020 opnåede de danske casinoer nemlig et overskud på 1.460 millioner kroner efter skat. Når man tager det fulde billede i betragtning, er det en omsætning, som kan måle sig med økonomien i 2019. Det er altså et resultat, som langt overgår forventningerne for omsætningen på de online casinoer i pandemi-året.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.