Annoncørbetalt indhold

Sådan får du succes med SoMe content

Annonce

Denne artikel er sponsoreret.

De sociale medier er vokset over tid, og består i dag af mange forskellige platforme, som samler mange brugere og målgrupper. Det er derfor også blevet utrolig tiltrækkende for virksomheder at agere med deres målgruppe på de sociale medier. På de sociale medier har virksomhederne nemlig mulighed for at rette deres kommunikation direkte ud til deres segmenter, og på den måde ramme dem direkte. SoMe content er derfor også noget, som er blevet en del af markedsføringsstrategien for mange virksomheder. Før lå fokus udelukkende på andre reklameformer som outdoor reklamer og tv-reklamer, hvor man i dag også har fokus på de sociale medier.

Hvad er SoMe content?

SoMe content er bl.a. opslag på de sociale medier, hvor man ikke taler direkte om produktet, men til gengæld markedsfører sin virksomhed med relevant indhold, som henvender sig til målgruppen. SoMe content kan både være relevant overfor ens nuværende målgruppe, men kan også give mulighed for at skabe opmærksomhed overfor potentielle kunder i fremtiden. Fordelen med SoMe content er nemlig, at man har mulighed for at skabe en direkte kontakt, som giver en relation og tillid til forbrugerne. Målgruppen har mulighed for at agere med virksomheden ved, at kommentere på deres opslag samt dele og like det. På den måde kan virksomheden også svare på kommentarerne eller dele målgruppens reaktioner på deres opslag.

Find det rigtige medie

Der findes efterhånden mange platforme inden for de sociale medier. Det kan være svært at vælge netop dén platform, som man skal satse på som virksomhed. De forskellige medier målrettes forskellige brugere, og har også differentieret fokuspunkter i forhold til formidling. Fx ses Facebook som et skrevet medie, hvor man kan chatte, lægge opslag op og kommentere på tekst. Omvendt ses mediet Instagram, hvor mediets content er noget helt andet. Her er der fokus på det illustrative, hvor billeder og videoer er i hovedsæde. Det er derfor vigtigt for en virksomheds markedsføringsstrategi, at man finder det rette medie, hvor ens målgruppe befinder sig på. Det handler altså både om den form for opslag, som man ønsker at lægge op, men også om hvilken målgruppe, som skal rammes. Fx ses mange unge på mediet Instagram, og derfor er det også smart for en virksomhed, som skal ramme den unge målgruppe, at være synlig her.

Overvejelser omkring SoMe content

Når man skal lave SoMe content, vil man udover mediet, også skulle gøre sig nogle overvejelser omkring indholdet. Der er mange måder at lave et opslag på, alt efter hvad udfaldet skal være. Man kan have fokus på billeder, teksten eller måske en video? Lige meget hvad, så er det vigtigt, at målgruppen er i fokus. Det kan være svært at finde den rette markedsføringsstrategi på de sociale medier. Har du brug for hjælp til SoMe content, så er der heldigvis hjælp at hente. Der sidder nemlig specialister, som arbejder med bl.a. sociale medier, og hvordan man gør reklame her. Med den digitale udvikling, kan det for virksomheder med en målgruppe på de sociale medier, godt betale sig at kigge på SoMe content. Det giver en direkte adgang til segmenterne, og skaber en ny kommunikation, som er langt mere personlig.

Denne artikel er sponsoreret.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.