Annoncørbetalt indhold

Sådan fungerede konkurrencen for online casinoer i 2021

PR foto credit

"Denne artikel indeholder sponsoreret indhold"


Gambling industrien udvikler sig konstant- der kommer nye spil, metoder og du kan nu spille online, i stedet for at skulle tage fysisk hen til dit lokale casino. IGaming markedet er også vokset ekstremt meget, takt med at teknologien udvikler sig, mere og mere. Der er utallige at casino spil apps, både hvor du kan spille for sjov, og hvor du kan tjene nogle penge.

Annonce


Vores IGaming ekspert, Michael Vestersen, han undersøgt hvilken effekt 2021 har haft på dansk online casino, og hvilke ændringer det har været i industrien. Vi dykker blandt andet ned i, hvad det enkelte online casino kan gøre, og nogle allerede har gjort, for at konkurrere med andre sider.


Velkomstbonus 

Disse kommer i mange forskellige størrelser og farver, og den enkelte side prøver konstant at lokke brugere fra deres konkurrenter.


De kan tilbyde en velkomstbonus i form af, for eksempel, 100 gratis spins- disse kan som regel bruges på tværs af danske online casinoer, og ved alle deres spil. Dette er attraktivt for brugeren, særligt hvis man er nybegynder, da man kan prøver nogle spil af, uden at tabe penge.


Man kan også få tilbudt en indbetalingsbonus- en hvis procentdel ekstra af din indbetaling. Du kan også få tilbudt det samme beløb, som din indbetaling i gave - for eksempel, hvis du indbetaler 1000 kr, giver de dig 1000 kr. En anden form er et fast beløb, ved første indbetaling, uafhængigt af beløbet af din indbetaling.


Disse kan som regel bruger gennem hele hjemmesiden, der kan dog være en begrænsning på, i form at hvor lang en periode de er til rådighed.


Loyalitetsbonus 

Dette er blevet et populært værktøj, for at få brugere til og komme igen, eller belønne bruger, der spiller tit og ofte. Det kan medvirke til, at en dansk online casino side, ikke mister deres brugere til deres konkurrenter. Det er også et incitament for brugeren, at indbetale flere penge, og spiller oftere, hvis der er har gevinst på grund af bonussen.


For eksempel kan disse bonusser finde sted, ugentligt eller månedligt, eller hvis brugeren har opfyldt visse oplyst kriterier. Dette kan være , når brugeren har lavet flere indbetalinger, som samlet giver et vist beløb, lad os sige 5000 kr, så for de en bonus ved denne indbetaling.


Eller når de har prøvet et vist antal spil, eller spillet det samme spil et vist antal gange, kan samme princip gælde her, at de får en belønning. Der kan også forekomme årlige bonusser, hvis man har oplyst sin fødselsdag, at man muligvis får en gave på denne dag.


Marketing

Marketing spiller en stor rolle for danske online casinoer, og specielt her er det en god ide, at skille sig ud. Først og fremmest, hvis den enkelte side har en niche, så skal den markedsføres som meget, som muligt. Om dette er via reklamer på sociale medier, e-mail, tv-, radio, eller fysiske reklamer.


Dette kan være, at de tilbyder mange flere forskellige indbetalingsmuligheder, for eksempel at de har mobilepay, som deres konkurrenter ikke tilbyder. Hvis de har ovennævnte bonusser, skal dette også markedsføres, da en bruger kan finde dem mere attraktive, end de bonusser, som andre online casinoer tilbyder.


De kan også have en affiliate aftale, hvor de i bund og grund laver en aftaler med en eller flere andre hjemmesider, om at blive promoveret. Dette er specielt et godt værktøj, hvis de har undersøgt hvilke sider, deres brugere besøger- så ville en eller flere aftaler med dem, være ideelle.


Konklusion

Der er mange forskellige danske online casino sider, som alle prøver at udkonkurrere hinanden. De bruger forskellige metoder, fordi industrien nemlig er blevet så populær, men visse sider formår stadigvæk at tilbyde noget eksklusivt, som lokker deres brugere til. I sidste ende er det mest vigtigt, at du som bruger, føler dig tilpas ved dit valg.



"Denne artikel indeholder sponsoreret indhold"



Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.