Annoncørbetalt indhold

Sådan kommer du i gang med SEO

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Ejer du en hjemmeside, og har du måske en virksomhed der lever af at sælge sine produkter på denne hjemmeside? Det kan også være du er streamer, eller blogger, og lever af at få folk ind på din hjemmeside, eller den kanal du streamer fra. Uanset, så har du brug for at din hjemmeside er søgemaskineoptimeret og sat op, så den er klar til at modtage trafik og/eller kunder. Men hvordan gør man det der SEO? Hvis du gerne vil lære mere om SEO og om hvordan man udfører det i praksis, så bør du læse denne artikel.

Hvad er SEO?

Annonce

SEO står for Search Engine Optimization (søgemaskineoptimering) og er en af de vigtigste elementer, når det kommer til at have en succesfuld hjemmeside, med masser af besøgende og kunder, hver eneste måned. SEO består af en række forskellige ting, der tilsammen gør at de brugere der søger på Google, finder dig, i stedet for din konkurrent. Det er ikke let at lave succesfuld SEO, især ikke hvis man ikke ved noget om det, så her får du en kort seo guide, så du kan lære mere om SEO.

Keywords

Keywords (søgeord på dansk) er en af de måder hvorpå, man fortæller Google hvad ens hjemmeside indeholder og handler om. Ved at foretage en søgeordsanalyse, kan man finde ud hvilke keywords der er oftest brugt i søgninger, og man kan derefter vælge hvilke søgeord man vil forsøge at rangere på. Det er dog ikke så lige til, da man helst vil undgå keywords hvor konkurrencen er stor.

H1 H2 H3

H1, 2 og tre, er alle betegnelser for de forskellige typer overskrifter. H1 står for headline 1, og er den funktion man vil bruge til at fortælle Google at dette er overskriften på siden, eller i teksten. H2 kan man kalde for under-overskrifter, og bruges til at navngive de følgende sektioner. H3 kan man på samme måde bruge under en H2, til at lave under-under-overskrifter.

Metatitel og beskrivelse

Metatitlen er det du ser øverst i din browser, når du er inde og besøge en hjemmeside. Det vil også være den titel man vil se på sociale medier, hvis man deler en artikel eller andet fra hjemmesiden. Metabeskrivelsen fungere som en slags resumé af din hjemmeside. Den fortæller kort og godt Google, hvad din hjemmeside handler om, og har derfor en stor rolle i at en bruger, vælger at klikke ind på din side.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.