Annoncørbetalt indhold

Sådan skriver du en god ansøgning

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Skal du søge nyt job, eller er du helt ny på arbejdsmarkedet, og ved du ikke, hvor du skal starte, når det kommer til ansøgningen? Bare rolig, vi guider dig her.


Annonce

Det behøver nemlig ikke være så svært, når du har en jobansøgning skabelon at gå ud fra. Hvis du er på bar bund, er det en god idé at følge den, så du er sikker på, du får relevant information med og får præsenteret dig selv på den bedste måde over for din nye arbejdsgiver.

Du følger en bestemt struktur, hvor du starter med en kreativ overskrift, kommer ind på din motivation for at søge jobbet, fortæller om dine tidligere erfaringer og succeser og afslutter med et personligt touch.


Start med en kreativ overskrift

Rigtig mange hænger fast i den lidt gammeldags åbningsreplik: ”Jeg hedder Per Andersen, og jeg søger jobbet som xx”. Start gerne med en mere kreativ overskrift, der kan fange læseren, og som viser nogle af dine kvalifikationer og personlige kvaliteter.


Motivation for jobbet

Det er vigtigt, at du hurtigt kommer ind på din motivation for jobbet. Hvorfor passer du ind i virksomheden? Hvad kan du gøre for virksomheden, og hvordan tilfører du værdi? Så snart du beskriver din motivation for jobbet, så skal arbejdsgiveren kunne mærke at du rent faktisk brænder for det du potentielt skal lave, så de er klar over at de får en god og loyal medarbejder der er motiveret for at møde ind på jobbet hver eneste dag. Det betyder mere for en potentiel arbejdsgiver end du forstiller dig.


Fremhæv dine tidligere succeser

Når du har gjort det klart for virksomheden, at du er motiveret for jobbet, kan du fortsætte med at fortælle, hvordan dine tidligere erfaringer har udstyret dig med kompetencer, der kan bruges i det job, du søger. Fremhæv gerne nogle succeshistorier, der viser disse kompetencer. Der er også nogle jobs, hvor du potentielt kan fremvise tidligere resultater, så hvis du eksempelvis har været sælger, så kan vi vise salgstal, eller lignende, så du kan bevise de ting som du har haft succes med tidligere.


Slut af med et personligt touch

Til sidst skal du fortælle, hvordan du er som medarbejder ved at fremhæve dine personlige styrker. Beskriv både, hvordan dine personlige styrker kan bruges rent fagligt, men også i samspil med dine kollegaer, og hvordan de kan bringes positivt i spil, når det gælder om at skabe et godt arbejdsmiljø.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.