Annonce
Sydjylland

Stor fødevarevirksomhed vil styrke hjemmemarkedet

Svansø-dressing er et kendt kvalitetsprodukt, men den nye direktør i Good Food Group A/S vil gerne gøre det endnu mere kendt. Foto: Carsten B. Grubach
Nytiltrådt direktør vil sætte gang i væksten med øget produktfokus.
Annonce

VEJLE: Kender du Svansø og Skælskør?

Hvis ikke, skal du nok komme til det. Den nyansatte direktør i Good Food Group med hovedsæde i Vejle, Lillie Li Valeur, har som et af sine første mål på posten at gøre de to fødevaremærker endnu mere kendt i forbruger-Danmark.

For nok kan mange danskere umiddelbart forbinde Skælskør med marmelade og måske også Svansø med dressinger. Men det er så også det.

Men bag de to varemærker af høj kvalitet gemmer sig for eksempel også tomatprodukter, pasta, ris, havregryn, tørret frugt og nødder. Og i hele fødevareimperiet Good Food Group A/S findes der flere tusinde produkter.

Familien Christensen solgte i 2019 Good Food Group til den danske kapitalfond Maj Invest. Og i marts i år afløste Lillie Li Valeur så Torben Christensen som direktør. Det skete formelt nøjagtig den dag, Danmark lukkede ned på grund af corona-krisen.

- Jeg havde lige fået overdraget nøglerne af Torben Christensen, da statsministeren holdt pressemøde, siger Lillie Li Valeur.

- Så noget af det første, jeg skulle, var at sende medarbejderne hjem. Det har ikke været helt let, for man har ikke været vant til at arbejde hjemmefra. Og her har især vores it-folk arbejdet benhårdt…

Men den kinesisk-fødte, lægeuddannede direktør har selvfølgelig også gjort sig sine tanker om den fremtid, der venter efter epidemiens begrænsninger og udfordringer.

Om Good Food Group

Good Food Group A/S blev stiftet i 1951 og beskæftiger 550 medarbejdere.Koncernen producerer en lang række fødevarer. Produktionen foregår i Danmark, Polen, Norge og Sverige med salg til 75 lande. Good Food Group A/S omsætter årligt for 1,4 mia. kroner og har gennem årene givet milliongevinster til de tidligere ejere, Otto Christensen samt sønnerne Torben og Allan. Læs mere om Good Food Group A/S på www.goodfood.dk
Annonce

Karriere i fødevarebranchen

- Vi skal have fokus på de produkter, vi skal satse på i fremtiden. Hvilke kan jeg ikke sige endnu. Og vi skal se, hvor vi kan gøre det meget bedre i de 75 lande, vi har som marked. Virksomheden skal vækste, og vi skal have lavet en strategi for de næste fem år, siger direktøren, der har et stort indblik i fødevarebranchen fra sine jobs i Arla Foods, hvor hun var ansat i 17 år.

Senest arbejdede hun som Vice President med ansvar for Milk Based Beverages, der omfatter Cocio og Arlas partnerskab med Starbucks. Og her formåede hun blandt andet at indgå en 21 årig-kontrakt for Arla med Starbucks.

Lillie Li Valeur er født i Shanghai, Kinas største by med 23 millioner indbyggere, og har ud over sin lægeuddannelse en MBA, hun har haft jobs i USA, taler således både mandarin og engelsk, de to mest udbredte sprog i verden, var en kort overgang ansat i Lundbecks og har erfaring fra flere bestyrelsesposter.

Hun sidder i VL-gruppe med flere af sine tidligere skolekammerater og trækker på flere andre netværk. Og i hjemmet i Vejle, hvor hun har boet siden 2010, kan hun sparre med sin mand, Jais Valeur, direktør i Danish Crown.

Annonce

Tre ting triggede

- Jeg blev kontaktet om jobbet i Good Food Group. Det, der triggede mig, var tre ting: Muligheden for at sidde i et topjob, at Good Food Group blev købt af en kapitalfond, der er villig til at investere og sørge for vækst, og at det er gode produkter af høj kvalitet, der sælges - nogle med en historie helt tilbage til 1898, forklarer Lillie Li Valeur.

- Vi har en klar ambition om at vokse internationalt over de kommende år, og vi er derfor meget glade for, at det er lykkedes os at få en så stærk international profil om bord i Good Food Group, der har et indgående kendskab til fødevareindustrien, lød det fra bestyrelsesformand i Good Food Group A/S, Jørgen Dirksen, da Lillie Li Valeur blev ansat.

Den nytiltrådte direktør i Good Food Group er med sin baggrund i sandhed meget globalt orienteret. Hun sørgede i sin tid i Arla Foods for en markant åbning til det kinesiske marked, men det er nu ikke lige der, hendes første prioritet i det nye direktørjob ligger.

– Nej, vi skal starte væksten og værdiforøgelsen der, hvor vi er stærkest – i Danmark og i Norden, fastslår Lillie Li Valeur, der desuden ser en opgave i ydmygt at lære kulturen i en virksomhed, der altid har været familieejet, at kende.

Lillie Li Valeur fik nøglerne til sit nye job overdraget samme dag, Danmark lukkede ned på grund af corona-epidemien. Foto: Carsten B. Grubach

Skælskør-marmelade har en lang historie og er et af Good Food Groups mest kendte varemærker. Foto: Carsten B. Grubach
Lillie Li Valeur vil have større fokus på salget af de flere tusinde produkter, der findes i Good Food Group. Foto: Carsten B. Grubach
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce