Vejle: - Der er mange virksomheder og butikker, der giver sig i kast med selv at stå for deres annoncering på nettet. Og det er også godt - til et vist niveau. Fælles for dem alle er, at de når et vist stade, og så kører de fast og kan ikke løfte virksomheden yderligere. Det er der, vi kommer til og får dem videre.
Sådan lyder det fra Kenneth Dam og Nikolai Klausen, begge 24 år, som er sprunget ud som iværksættere med firmaet GrowMedia, der fokuserer på digital markedsføring - det vil sige fokuseret annoncering på primært Google og Facebook.
De to, der kender hinanden fra studietiden i Aalborg, hvor de begge læste markedsføringsøkonomi, startede virksomheden som et iværksætterselskab i april 2019.
Det var i forbindelse med en opgave på studiet, at det første lille frø til virksomheden blev sået.
- Vi var i gruppe sammen på en opgave og opdagede, at vi begge har en interesse for digital marketing, fortæller de to, der dog først rigtig fik sat skub i virksomheden efter studiet, hvor de flyttede til Vejle.
- Vi overvejede at etablere os i Aalborg, men der er konkurrencen simpelthen for hård. Der er for mange konkurrenter for et nystartet firma, og da jeg kommer fra Vejle og Kenneth fra Vejen, var det naturligt at rykke til Vejle, fortæller Nikolai Klausen.
Nikolai KlausenVi overvejede at etablere os i Aalborg, men der er konkurrencen simpelthen for hård.
- Konkurrencen er mindre i Vejle. Der er nogle få konkurrenter, men ingen, der tilbyder det, vi tilbyder. Vi skiller os ud ved ikke at have bindingsperiode på vores tjenester. Det, der skal binde kunden til os, skal være kvaliteten af arbejdet og ikke en kunstig binding, siger Kenneth Dam.
Den unge virksomhed bor til leje i et kontorlokale på første sal i Damhaven 3B og kom ud af sit første leveår med et overskud på 36.000 kroner på bundlinjen.