Annoncørbetalt indhold

Styrk sammenholdet på arbejdspladsen med teambuilding

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Nogle gange så hører du forretningsmoguler sige, at de hyrer folk for deres personlighed og ikke for deres faglighed. For faglighed kan du få, men din personlighed ændrer sig ikke. Hvis du synes, at du i din virksomhed har de rette personligheder, så gælder det om at få dem til at spille sammen som tandhjul i et urværk. For det er i samarbejdet mellem de forskellige personligheder, at magien sker.


Annonce

Ryst dine ansatte godt sammen med teambuilding-øvelser

Hvilke redskaber har du så til din rådighed, når du vil ryste dine ansatte godt sammen? Svaret er fx aktiviteter inden for teambuilding. Det er svært at afgrænse, hvad der tæller som teambuilding, men én definition kunne fx være aktiviteter, der har til formål at styrke samarbejdet mellem ansatte i en virksomhed og de ansattes trivsel på arbejdet. Hvad kan konkrete eksempler på aktiviteter så være?


Hvad kræver de forskellige aktiviteter af deltagerne?

Vi kan starte med at lave en lille inddeling: Nogle aktiviteter inden for teambuilding er fysiske, mens andre kræver kløgt. Atter andre kræver en kombination af de to. Og så er der også aktiviteter, der intet kræver andet end fysisk tilstedeværelse og godt humør. Eksempler på fysiske aktiviteter kunne fx være bueskydning eller linedance. Altså ting, hvor konditionen eller koordinationen kommer i spil.


Beløn kløgt og nysgerrighed

Hvad så med aktiviteter, der kræver kløgt? Du har sikkert hørt om escape rooms, hvor en flok folk er ”fanget” i et lokale og skal løse en masse gåder for at slippe ud. Her kommer de skarpeste knive i firmaets skuffe til deres ret, men spillere når også langt med nysgerrighed og en vilje til at udforske deres omgivelser. Musikalsk teambuilding er også et eksempel – kan I lære at spille godt sammen?


Ønsker du et godt firmaevent? Giv alle mulighed for at vise deres styrker

Ønsker du teambuilding som et firmaarrangement, skal du nok vælge det bedste af begge verdener. Nogle af dine medarbejdere trives bedst med at være fysisk aktive, mens andre har det bedst med at bruge hovedet. Et eksempel kunne være GPS-kapløb, hvor en gruppe medarbejdere bliver sendt ud på et pointløb til lands eller til vands, hvor gruppen både skal løse opgaver og fare vidt omkring.


Du kan også lade dine ansatte slappe af til noget vinsmagning

Hvad så med den sidste kategori af aktiviteter inden for teambuilding – altså dem, hvor ingen som sådan behøver byde ind med noget? Her taler vi fx om vin-, rom- eller ølsmagning. Vi taler også om foredrag, fx om emner, der er relevante for at forstå de forskellige personligheder, der er at finde ikke blot på arbejdspladsen, men generelt. Her kan et eksempel være et foredrag om DISC-profiler.


Styrk sammenholdet på arbejdspladsen med teambuilding

Nu er der langt flere tænkelige aktiviteter inden for teambuilding at prøve sig af med end dem, der er nævnt her. Men som sagt: Det er et meget bredt begreb. Tjekker du tilbud på teambuilding til virksomheder online, vil du blive overrasket over, hvor mange aktiviteter i grunden findes. Ønsker du et stærkere sammenhold på arbejdspladsen? Så led efter aktiviteter online, der kan styrke det.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.