Annonce
Give

Succesfuld start for mobil borgerservice

De første borgere var på plads allerede 8.45, og så gik det ellers derudaf. 50 borgere fik ordnet deres forretninger med kommunen på de tre timer. Foto: Jim Hoff
Vejle Kommunes mobile borgerservice fik en flot premiere i torsdags, hvor over 50 borgere dukkede op for at få hjælp. Den fik de fra fire kommunale medarbejdere.

Give: Siden Vejle Kommune nedlagde borgerservice i de fire centerbyer, har der lydt et stabilt ønske om at få en eller anden for borgerservice etableret igen.

Ikke mindst Ældre Sagen har været aktive med at lægge pres på politikerne. Det har endelig båret frugt og torsdag åbnede den mobile borgerservice for første gang.

- Den politiske proces er faktisk gået ganske glat. Byrådet har generelt været enige om, at der skulle reageres på ønskerne fra borgerne om en mobil borgerservice, og da først forslaget fra Liberal Alliance kom på bordet, gik det ret problemfrit igennem, fortæller de tre byrådspolitikere, Anja Daugaard (LA), Svend Erik Nielsen (DF) og Gerda Jørgensen (V).

De var på plads, da den kørende kommunale nødhjælp debuterede foran vaskehallen ved SuperBrugsen. Fremover vil den mobile borgerservice være at finde ved Huset fra 9 til 12, men på grund af Give Open Air var der ikke plads i torsdags.

På plads var også 50 borgere, der fik hjælp af fire kommunale medarbejdere, der efter lidt skepsis i starten nu er meget positive over for at rykke ud af deres vante kontorer.

Allerede 8.45 var de første borgere dukket op, heriblandt Nanny Christiansen, der skulle have rettet nogle data på sit sygesikringsbevis.

- De har stavet mit navn forkert på sygesikringsbeviset, og det duer jo ikke. Det kan jeg få rettet her i dag hos den mobile borgerservice. Jeg har ventet længe på, at man igen kan få ordnet den slags ting her i Give, lød det fra Nanny Christiansen.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Vejle

Politikere ønsker ikke anke sag om seksuelle overgreb - men den endelige beslutning lader vente på sig

Annonce