Annoncørbetalt indhold

Tips og tricks til den jobsøgende

At være jobsøgende kan være en hård omgang – og nogle gange kører man død i det, og ved hverken hvad man skal gøre til eller fra.
Annonce

Dette indhold er sponsoreret

Bare rolig, det er meget normalt. Lige præcis derfor kommer vi her med vores tips og tricks til, hvad du kan gøre for at lande drømmejobbet.

Vær optimistisk

For de fleste er det en ordentlig mavepuster at stå uden arbejde, hvis man ikke havde regnet med det. Det gælder både for nyuddannede der skal ud i deres første job og for seniorprofiler der bliver fyret. Af den grund har mange tendens til at blive lidt nedtrykte efter noget tid som ledig – og måske endda være lidt pessimistiske og miste troen på, at man finder drømmejobbet.

Men det er det værste man kan gøre. Hav i stedet et positivt mindset og gør alt hvad du kan for at lande drømmejobbet. Jo mere du tror på det, jo større sandsynlighed er der for at det sker. Brug tilmed tiden som ledig på at få gjort alle de ting, du ikke har tid til i en normal hverdag – få trænet, bagt, gået ture, strikket eller hvad du nu sætter pris på. På den måde er det nemmere at bibeholde glæden i hverdagen.

Opdater dine kompetencer

Har du været jobsøgende i et stykke tid, vil du sandsynligvis kunne analysere dig frem til, hvilke kompetencer du mangler, for at være den perfekte profil til dit nye drømmejob. Hvis du ikke er helt sikker på hvor det går galt, kan du sagtens spørge om feedback fra de virksomheder du får afslag fra. Det er ikke alle der har tid eller lyst – men rigtig mange har. Uanset om det er feedback på din ansøgning eller en samtale, kan det være meget behjælpeligt i forhold til din jobsøgning fremadrettet.

Har du konkluderet hvilke kompetencer du mangler, skal du i gang med at få dem. I nogle tilfælde er det muligt at erhverve kompetencerne selv og i andre tilfælde er det mest optimalt at få hjælp. Det kan du for eksempel gøre ved at komme i virksomhedspraktik i en relevant stilling eller tage et kursus. Der findes kurser i alt fra grundlæggende projektledelse til programmering til præsentationsteknik.

Brug dit netværk

På trods af at du nok har hørt det før, siger vi det lige igen: Brug dit netværk! Flere undersøgelser viser med tydelighed, at en stor del af både offentlige og private virksomheder, bruger deres netværk når de skal ansætte. Og det gælder både små, mellemstore og store virksomheder, så der er altså ikke nogen undskyldning for ikke at komme i gang med at bruge dit netværk.

Når du skal gøre brug af dit netværk, kan det være en god idé først og fremmest at finde ud af, hvem du kender der er relevante at tage en snak med. Det kan både være nogen du kender personligt eller perifert – fra tidligere ansættelser, uddannelsesforløb eller gennem svigerfamilien. Overvej hvad hver enkelt person kan give af viden, adgang til nye relationer eller sparring. I forlængelse kan det være en god idé at opdatere din LinkedIn – her kan du finde mange interessante og relevante mennesker i forhold til din jobsøgning og de kan selvfølgelig også finde dig,

Dette indhold er sponsoreret

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.