Annoncørbetalt indhold

Tre ting du skal huske, når din virksomhed skal gå internationalt

Når din virksomhed skal ud over Danmarks grænser, er der flere ting at tage højde for.
Annonce

Dette indhold er sponsoreret

Om det udelukkende er online handel eller om det er fysisk, at virksomheden skal udvides, er der mange hensyn der skal tages, alt afhængig af hvor i verden virksomheden skal hen. Det enkelte marked skal undersøges grundigt for at skabe succes herpå.

Optimer din hjemmeside

Hvis du skal ud på et nyt marked, er det vigtigt at optimere din hjemmeside, så den passer til det enkelte land. Specielt sproget er en vigtig faktor for, at hjemmesiden passer til det nye marked. Ofte vil en hjemmeside på engelsk være optimal, da de fleste lande kan kommunikere på engelsk. Det er dog vigtigt at være opmærksom på, at det ikke er alle markeder, hvor en engelsk hjemmeside vil være nok. I nogle lande vil du være nødsaget til at optimere hjemmesiden, så den fremgår på det sprog, de taler i landet.

Har du ikke de kvalifikationer det kræver for at oversætte hjemmesiden, er der heldigvis hjælp at hente. Det er muligt at købe sig til oversættelse skræddersyet til din virksomheds behov, så hjemmesiden optimeres bedst muligt til det nye marked. Ved at benytte det enkelte lands sprog, viser du engagement og skaber tillid hos forbrugerne på det nye marked. En optimeret hjemmeside er altså et must for at indtrænge et nyt marked.

Vær opmærksom på de kulturelle forskelle

Nye markeder betyder også nye kulturer. Vær ekstra opmærksom på, hvilke forskelle der er mellem det danske marked og det marked, du vil indtrænge. Det er vigtigt at finde ud af, hvordan de på det nye marked arbejder, hvordan de kommunikerer, og hvordan de bruger markedsføring. Ved at være opmærksom på kulturen, sikrer du dig, at der ikke opstår forvirring, når dine produkter skal sælges. Derudover sikrer du dig også gode relationer til kunderne på markedet.

I mange lande opererer de anderledes, end vi gør i Danmark. I Danmark er vi uformelle og åbne i vores kommunikation med både virksomheder og kunder. Derudover benytter vi os sjældent af, at vise følelser, når vi handler. I andre lande gør de det muligvis helt modsat af, hvad vi gør i Danmark. For at begå sig på markedet, er det derfor vigtigt at indrette kommunikationen efter landets kultur.

Skal produkterne være de samme?

Sidste ting, som er vigtig at huske, når du skal ind på et nyt marked er, om du kan sælge præcis samme produkter på markedet, som du i forvejen sælger, eller om der skal sorteres i disse. Eventuelt skal produkterne justeres i en vis grad. Her er der igen tale om kulturen. Sælger du eksempelvis tøj, er det vigtigt at finde tøjkulturen på det pågældende marked for at finde ud af, om dine nuværende produkter vil kunne sælges på markedet. Dette gælder alle produktkategorier. Undersøg derfor markedet indenfor din branche og match herefter produkterne dertil. På den måde indtager du markedet på bedste vis og får mest mulig international succes med din virksomhed.

Dette indhold er sponsoreret

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.