Annonce
Hedensted

Uldum blev filmet i strålende solskinsvejr: Reklamefilm skal lokke tilflyttere til byen

Fotografen Jeppe Larsen fra firmaet ISO Film var onsdag på rundtur i Uldum for at lave optagelser til en PR-film om byen. Her ses han ved forsamlingshuset. Foto: Henrik Dolmer
Onsdag susede en fotograf fra firmaet ISO Film rundt i Uldum og omegn for at tage levende billeder til en film, der er blevet bestilt af Uldum Fællesråd, og som en lang række lokale lokale sponsorer har valgt at spytte penge i.
Annonce

Uldum: Klokken ni onsdag morgen dukkede fotograf Jeppe Larsen fra firmaet ISO Film op ved børnehaven Børnekæret i Uldum. Der var tale om det første stop blandt mange på en aldeles varm og solbeskinnet dag i Uldum og omegn.

Efter at have filmet legende børn på børnehavens legeplads fortsatte turen til Uldum Kær, hvor der dels blev lavet dronefotos af kæret og dels optagelser af den lokale gågruppe, som tilfældigvis havde slået sig ned ved shelterne, idet fotografen kiggede forbi. Herefter retur til Uldum by for at lave droneoptagelser af selve byen foruden det at filme i og ved Uldum IF's tennisbaner, Dagli' Brugsen, tøjforretningen Grosbøl, Uldum Højskole, Uldum Forsamlingshus, Uldum Skole og Uldum Mølle.

Alt dette postyr handlede om, at Uldum er ved at få lavet sin helt egen film, som skal være med til at promovere byen overfor potentielle, nye tilflyttere. Det er Uldum Fællesråd, der står bag projektet, som har opnået støtte til projektet fra henved 15 lokale butikker, virksomheder og foreninger. Alt i alt er der blevet skrabet 30.000 kroner ind lokalt til dette filmprojekt. Formanden for Uldum Fællesråd, Jesper Hammer, var selv med fotografen rundt til de forskellige udvalgte lokationer.

- Idéen er opstået ud fra et lokalt ønske om at gøre opmærksom på, hvor dejlig en by Uldum er. Og filmmediet er bare et stærkt medie, som givet når bredere ud end nok så fine og informative foldere og hjemmesider. Levende billeder er bare noget andet, og håbet er naturligvis, at vi med denne filmsatsning kan nå ud til nogle potentielle tilflyttere i form af børnefamilier, der kan se en idé i at få rigtig meget hus for pengene og nogle trygge omgivelser for deres børn at vokse op i, siger Jesper Hammer.

Uddeler i Dagli' Brugsen i Uldum, Kenneth Rasmussen (t.v.) og formanden for Uldum Fællesråd, Jesper Hammer, glæder sig begge to til at se det færdige resultat af filmen om Uldum. Foto: Henrik Dolmer
Annonce

Dagli' Brugsen bakker op

Idéen blev til virkelighed, idet firmaet AD Medier, der netop har specialiseret sig i at lave PR-film for diverse mindre byer, kontaktede Jesper Hammer. Firmaet sørgede også for rundringningen til diverse potentielle sponsorer, og dermed kom de 30.000 kroner til filmen i hus. Filmen kommer til at vare to-tre minutter og vil dukke op på diverse sociale medier, fællesrådets nye hjemmeside, YouTube og den kommunale landsby-app "Min Landsby. En af dem, der har været med til at støtte filmprojektet, er Dagli' Brugsen i Uldum.

- Det er for at støtte en god sag, og det er bestemt en god sag at være med til at sørge for at profilere byen og området. Vi er inde i en positiv udvikling med mange arbejdspladser lokalt og et stærkt og frodigt foreningsliv, og det skal vi da gøre opmærksom på, så vi kan få endnu flere til at flytte hertil. Det vil jo være med til at fremtidssikre Uldum, så der også fremadrettet er basis for folkeskole, børnehave, vuggestue og butikker som vores egen, siger uddeler Kenneth Rasmussen fra Dagli' Brugsen Uldum.

Filmen om Uldum kommer blandt andet til at byde på droneoptagelser. Man vil således kunne se både Uldum Kær, Uldum by og Uldum Højskole fra luften. Foto: Henrik Dolmer
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Danmark For abonnenter

Coronasmittede sundhedspersoner får anerkendt arbejdsskader: Ingen har endnu udsigt til erstatning

Annonce