Annonce
Erhverv

Ny kæmpe inden for børnetøj: Virksomheder fusionerer

Claus Utoft fortsætter i ejerkredsen og som chef for Sourcing og PL salg i den nye udgave af Brands4kids, der etablerer sig fra årsskiftet. Arkivfoto: Angelina Owino
Det meste af aktiviteterne samles i Ikast hos Brands4kids. Men Utofts bygninger på Bæksgårdvej vil fremover fungere som lager- og logistikcenter.

Give: Fra årsskiftet er det slut med Utoft Kids Group som selvstændig virksomhed.

Fra 1. januar er Utoft Kids Group fusioneret med Brands4kids fra Ikast. Det fortsættende navn bliver Brands4kids, og de to parter i fusionen er enige om at samle alle administrative funktioner herunder salg, marketing, design og indkøb i Brands4kids hovedkontor i Ikast.

Børnetøjsbranchen har gennem flere år haft hårde betingelser. Alligevel har Utoft Kids Group A/S og Brands4kids A/S formået at sikre sig en tilfredsstillende omsætning.

Virksomhederne har begge haft gode regnskaber, og senest har Brands4kids A/S opkøbt mærker fra "Active Sportswear Int. A/S" og virksomheden fra Ikast kommer ud af 2019 med en rekordvækst på både top og bundlinje.

I en pressemeddelelse skriver de to virksomheder, at de med fusionen ruster sig til fremtiden: Det fortsættende selskab har en god bredde med ni brands i porteføljen: "CeLaVi", "Color Kids", "Creamie", "En Fant", "Fixoni", "Me Too", "Minymo", "Nordic Label" og "Pippi".

Annonce

Et bæredygtigt valg

Ejerkredsen består pr. 1. januar 2020 af Claus Utoft, Michael Nederby og Erik Andreæ. De tre hovedpersoner i sammenlægningen bliver: Erik Andreæ, administrerende direktør, Michael Nederby, salgsdirektør og Claus Utoft, som bliver chef for Sourcing og PL salg.

- Ved at fusionere de to virksomheder bliver vi en af Skandinaviens største aktører inden for baby- og børnetøj. Og med vores bredt sortiment af forskellige kategorier og brands, giver vi kunderne mulighed for at samle deres indkøb ét sted. Vi sikrer samtidig en ensartet høj kvalitet i leverancerne, siger administrerende direktør Erik Andreæ.

Den nye fusionerede virksomhed vil fortsat have stor fokus på bæredygtighed og med fusionen, tager man endnu et skridt i bestræbelserne på at blive én af de foretrukne leverandører af bæredygtigt børnetøj.

- Vi ser det som vores fornemste opgave at hjælpe vores forhandlere, så vi er sikre på, at de overlever. Det gælder både fysiske butikker, onlinebutikker og kæder. Vi er nødt til at være ét skridt foran og sikre, at vi har løsninger, der lever op til forhandlernes behov, siger salgsdirektør Michael Nederby.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Erhverv

Farvel til et stykke dansk industrihistorie: Kommunens største virksomhed skifter navnet ud efter 140 år

Annonce
var adsmtag = adsmtag || {}; adsmtag.cmd = adsmtag.cmd || [];