Annoncørbetalt indhold

Vær aktiv i din virksomheds succes

Når man har sit eget firma eller sidder i en lederstilling i en virksomhed, så er det helt naturligt at man har en masse ansvar.
Annonce

Dette indhold er sponsoreret

Man har ansvar for alle ansatte under en, og man skal derfor yde sit bedste for at få maskinen til at fungere. Man er ansvarlig for, at mange mennesker har et job til at forsørge sin familie. Det er altså ikke kun din egen bag der står på spil, hvis virksomheden skulle gå ned. Vi er heldigvis så privilegerede i Danmark, at vi har et ret stort faldenet til de arbejdsløse. Det ændrer dog ikke på, at det at miste arbejdet kan skabe store omvæltninger i en familie. Derfor gælder det om som leder, at man forsøger at lede virksomheden på bedste vis, og man skal ofte arbejde hårdere end dem under sig. Ikke bare for virksomhedens succes, men også for at sende et signal til ens medarbejdere samtidig med at du optjener deres respekt. Men hvordan skal en leder agere rent praktisk? Det har ændret sig meget over de sidste årtier, og vi står nu i 2020 overfor et paradigmeskifte.

At lede en virksomhed

Når man leder en virksomhed, er det vigtigt at man er vellidt. Det har ikke altid været sådan, hvor man førhen gjorde sig mere i ”kæft trit og retning”. I dag er respektfuld og god kommunikation der går begge veje vægtet meget højt. I dag optjenes respekten overfor lederen gennem ”lead by example”, og respekt er derfor ikke opnået udelukkende på baggrund af stilling. Der er det vigtigt at man arbejder mindst ligeså hård som sine ansatte, og behandler dem med respekt. Et godt forhold til sine ansatte giver en bedre grobund, og man er som leder mere tilbøjelig til at få en større indsats ud af sine ansatte.

Det gælder også om, at vise sine ansatte at man ikke er for fin til at påtage sig opgaver, som måske ikke hører sin stilling til. Det kunne f.eks. være at tømme opvaskemaskinen i køkkenet på kontoret, eller tømme skraldespanden hvis den er fuld. Ved at gøre sådanne ting, optjener du meget hurtigt dine ansattes respekt, og de vil med stort sandsynligt arbejde hårdere når du beder dem om noget.

Vær omhyggelig med ansættelsen

Det har stor betydning for virksomhedens succes, at du ansætter de rigtige folk. Det er altså ikke forudsat, at virksomheden har succes bare fordi lederen udfører et godt stykke arbejde. Når man som leder skal ansætte sine medarbejdere, er det derfor vigtigt at man er en god menneskekender. Man skal helst være i stand til at tyde, hvorvidt personen overfor en har de søgte egenskaber, og kan fungere socialt med resten af virksomhedens ansatte. Hvis ikke man er en god menneskekender, så er der heldigvis alternativer. Man kan benytte et rekrutteringsbureau, som specialisere sig i at finde de rette kandidater til forskellige virksomheder. De går ind og analyserer din virksomhed og i samarbejde med jer, finder de den rette kandidat, som udfylder de kriterier som der er forudsat. Når man benytter et rekrutteringsbureau, behøver man altså ikke at være en god menneskekender. Det er derimod vigtigt at man videregiver bureauet så mange informationer som muligt, så de har størst mulig chance for at finde den rette kandidat til jobbet.

Dette indhold er sponsoreret

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.