Annoncørbetalt indhold

Vores hus ville have kostet en million mere i Vejle

Det var ikke blot huspriserne, der drev Kristina og Frederik Buch Dixen fra Vejle til den lille by Ølholm tæt på Tørring. Men de var kraftigt medvirkende.

- En af årsagerne til, at vi kikkede herud, var prislejet. Huset, vi sidder i, ville koste en million mere i Vejle, fortæller parret.

En betragtelig sum penge at spare for blot at flytte sig 15 kilometer og udnytte fordelene ved en stor by som Vejle.

Annonce

-Det tager under et kvarter at køre til Bilka, og på 20 minutter er vi i Vejle midtby. Så en anden vigtig årsag er vejnettet. Vi bor tæt på motorvejen, siger Kristina Buch.

Gode forhold for børnene

Da Kristina og Frederik valgte at rykke teltpælene op fra Vejle, var de ved at stifte familie. Sofie var kommet til, og Simon var så småt på vej.

Den lille familie var på udkik efter et mindre og mere trygt lokalsamfund.

-Så vi prioriterede især nogle gode forhold for børn. Ingen trafik, kort vej til institutioner og i den dur, fortsætter Kristina.

Nabokommunen Hedensted var derfor oplagt. Masser af små lokalsamfund og stadig kort afstand til børnenes bedsteforældre i Vejle og Jelling.

Nu var spørgsmålet, hvilket lokalsamfund, det så skulle være?

-Først talte vi om en byggegrund, og vi reserverede faktisk en grund i Lindved, fortæller Frederik.

Annonce

Masser af nye venner

Men pludseligt dukkede der et interessant hus op i Ølholm, som ligger i Hedensted Kommune.

-Jeg kendte nogen herude, så det var jo oplagt at spørge dem, hvordan det var at bo her med børn. Ja, og huset var klar, haven var færdig, og beliggenheden var perfekt med kun 200 meter til børnehave og skole, siger Kristina.

Den lille familie flyttede ind i det nyere hus for tre og et halvt år siden, og nu står fordelene ved deres beslutning i kø.

- Noget af det, vi er gladest for, er, at vi har fået så mange, nye venner. Det havde vi ikke drømt om. Her er et fantastisk sammenhold, vi kommer hinanden langt mere ved end i Vejle, og vi holder øje med hinanden. I Vejle anede vi ikke, hvem vi boede ved siden af, mindes Kristina.

-Vi synes, det er en virkelig attraktiv by, for der er mange tilflyttere med små børn. Ølholm er i vækst i forhold til børnetal, så børnene leger på kryds og tværs, siger Frederik.

-Efter vi er flyttet herud, er vi også blevet opmærksomme på de lette overgange i institutionerne, fordi børnehave og skolen ligger samme sted. Så de kender jo nærmest de forskellige pædagoger og lærere, forklarer Kristina.

Annonce

Kan ikke forstille sig andre steder

Motorvejen kan høres fra familiens hus. Kun i starten var det noget, de bemærkede, I dag er det mere et vidnesbyrd om, at når idyllen i det lille lokalsamfund skal brydes, kan man nå store byer som Vejle, Herning og Horsens på kun 20 til 40 minutter.

-Nu kan vi ikke forestille os at bo andre steder. De nærmeste naboer er samme sted i livet som os. Vi har opbygget nogle relationer og venskaber, som vi slet ikke kan forestille os at skulle genskabe et andet sted, siger Kristina, mens Frederik nikker.

Parrets forældre bor ret tæt på Ølholm, så lige for deres familie er der ikke langt til bedsteforældrene. Men de har observeret en ny trend i den lille by.

-Ja, nu kan vi jo se, at bedsteforældrene begynder at flytte hertil for at komme tættere på børnebørnene.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.