Vi bruger cookies!

vafo.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.vafo.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

911'er med store overarme

Modellen kan kendes på den store high tech-bagspoiler og enorme luftindtag.

911'er med store overarme

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Porsche er klar med 911 GT2 RS, der med 700 hk er den hidtil kraftigste i modelrækken til dato.

Hvis der er noget, som Porsche er specialist i, er det at udvikle special-udgaver af den legendariske 911'er. Nogle skiller sig dog mere ud end andre. Det gælder i særdeleshed den nye 911 GT2 RS, som - helt naturligt - er præsenteret på den engelske Goodwod Festival of Speed.

GT2 RS er nemlig med sine 700 hk den mest kraftfulde serieproducerede 911'er til dato. Den baghjulstrukne model tager afsæt omkring den 3,8-liters motor på 580 hk fra en 911 S, som er hidset yderligere op, så den nu klarer 0-100 km/t på 2,8 sek. og har en topfart på 340 km/t. Momentet hedder 750 Nm. Ydelsen hentes bl.a. ved hjælp af store turboladere, som presser ekstra luft i ind i forbrændingskamrene, mens et nyt kølesystem sprøjter vand på den voldsomt arbejdende ladeluftkøler for at nedkøle denne. Fremdriften klares med den syvtrins PDK automatgearkasse med dobbeltkobling, mens udstødningssystemet i letvægts-titanium giver et specielt soundtrack.

For rigtige sportsvogne er det selvfølgelig vigtigt at kunne forcere hjørnerne hurtigt. Det hjælpes bl.a. på vej af et racerchassis med en medstyrende bagaksel og high performance PHP-dæk i størrelsen 265/35/20 foran og 325/30/21 bagude, mens balance og downforce klares med en enorm bagspoiler, og motoren fødes af kæmpe luftindtag. Bremseskiver i komposit er naturligvis standardudstyr, mens vægten holdes ned af karrosseridele i karbonfiber-materialer og magnesium.

De, der vil mere, kan tilkøbe den såkaldte Weissnach-pakke, der ved hjælp af dele i forstærket plast og titanium klipper yderligere 30 kg af vægten på 1470 kg.

Indenfor er der dømt læder, alcantara og bucketsæder med skalelementer i karbon, og så er der selvfølgelig også racerinstrumentering med stopur og omgangstæller, mens føreren kan følge køredata med en app på telefonen.

Prisen ligger på godt 2,1 million kr. før afgifter. Men så får man også privilegiet af retten til at kunne bestille det specielt udviklede 911 GT2 RS ur, som kun ejerne må købe og koster 70.000 kr.