Vi bruger cookies!

vafo.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.vafo.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Lærer på skolebænken: Jeg fik meget ud af læringskaravanen

Michael Rich Hansen, der er lærer på Vestre Skole, fik et godt udbytte af at lytte til professor Terje Mangers oplæg om motivation, mestring og troen på sig selv. Privatfoto

Lærer på skolebænken: Jeg fik meget ud af læringskaravanen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Oplægsholder professor Terje Manger talte om motivation, mestring og troen på sig selv på Vestre Skole i Grindsted.

Grindsted:   347 lærere, pædagoger, ledere, ansatte fra PPS og konsulenter fra forvaltningen har været samlet på Vestre Skole i Grindsted til en læringskaravane. Her var temaet motivation, mestring og troen på sig selv.  Oplægsholder var professor Terje Manger fra Universitetet i Bergen.

Lærer på Vestre Skole, Michael Rich Hansen, er godt tilfreds med udbyttet af dagen.

-  Jeg fik rigtig meget ud af dagen. Som fagperson er det godt at få forskningsmæssig bekræftelse på de ting,  vi gør i dagligdagen, og det, synes jeg i høj grad, vi fik, siger Michael Rich Hansen.

Noget af det, Terje Manger trak frem, var ifølge Michael Rich Hansen, at der er forskel på ros til eleven og til opgaven.

- Vi fik at vide, at det i høj grad er de opgaver, eleverne er blevet stillet, vi skal evaluere og rose. Det er ikke personen eller præsentationen, men det faglige, forklarer Michael Rich Hansen.

Det er en tilgang, som han selv praktiserer.

- Hos mig får eleverne ikke ros herfra til Pilatus. 

 

Begreber sat på hverdagen

Læreren fra Vestre Skole er også overordnet godt tilfreds med "Program for læringsledelse" og udbyttet heraf.

- Vi får begreber og sat ord på de ting vi gør i hverdagen, og det er helt klart med til at løfte samarbejdet, når vi bruger de samme begreber blandt andet i feedback mellem lærer og lærer, lærer og elev og elev og elev, forklarer Michael Rich Hansen. 

Han tror også på, at programmet i høj grad kommer forældre og elever tilgode.

 - De redskaber vi får, bruger vi i det daglige og også i forældresamarbejdet. Når der er forskningsmæssig belæg for, at det er opgaverne og fremgang i læring, der påvirker elevens bedst, er det naturligvis også vigtigt, at få videreformidlet dette til forældrene, siger Michael Rich Hansen.

 Skolechef Morten Kirk Jensen, der indledte programmet på Vestre Skole var også meget tilfreds med udbyttet af dagen./exp