Anklage i læserbrev: VAF laver kampagnejournalistik om Billundbanen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Læserbrev: Jeg ser meget frem til at kunne tage toget i stedet for bilen, når jeg skal til Billund Lufthavn. Mange, som besøger Legoland, har det sikkert på samme måde.

Jeg har en forventning om, at VAF er et objektivt og sobert nyhedsmedie, men i sagen omkring Billundbanen går det helt over gevind for avisen og ikke mindst Børge Larsen.

Skribenten, der burde være objektiv, er så enøjet, at noget må stikke under.

I det ene indlæg efter det andet er politikere og andre tilhængere af jernbaneforbindelsen blevet beskrevet som småtbegavede.

Det hele er en så ensidig kampagne fra VAF/Børge Larsens side, at man må undre sig over, hvad der stikker under.

Jeg forventer ikke, at Børge Larsen har mod til at fortælle, hvordan hans egen privatbolig ligger i forhold til en kommende linjeføring. Til gengæld forventer jeg, at VAF's redaktør vil forklare, hvordan avisen kan forsvare at føre en så ensidig kampagne i en politisk sag, og hvordan man kan tillade en person at misbruge avisens spalter til den slags personlige interesser.

Og så er jeg slet ikke nået til sagen omkring regionens lukning af Give Sygehus endnu. Her må man på VAF's Give-side også forstå, at alle, der er gået ind for den sag, er småtbegavede.

Er det hele et udtryk for VAF's holdning?

-

Chefredaktør Mogens G. Madsen svarer:

Kære Michael Pedersen

Tak for din mail og din interesse i, hvad der står i avisen.

Lad mig først slå en ting fast, nemlig, at VAF er - som du skriver, at du håber, vi er - et sobert og sagligt nyhedsmedie.

Det plejer vi faktisk at fremhæve som en af vore fremmeste dyder.

Konkret går jeg ud fra, at det blandt andet er indholdet af rubrikken "Torvesnak" under Give-rubrikken, der er anstødsstenen til din henvendelse.

Det er er klumme, der mere afspejler skribentens refleksioner over ugens begivenheder. Det er således ikke en journalistisk fremstilling, men en personlig. Sådanne "klummer" finder du i mange aviser, uden at de nødvendigvis afspejler mediets holdning. Den øvrige dækning skal selvfølgelig afspejle de forskellige holdninger, der er til emnet.

Helt konkret deler jeg som chefredaktør din begejstring for tanken om at få etableret en jernbane til Billund. Det har jeg på lederplads slået til lyd for flere gange, og det gør jeg gerne igen her. Jeg ved selv fra udenlandske lufthavne, hvor langt enklere det er at komme fra en lufthavn med tog end med bus.

Derimod har jeg ikke den store fidus til en ekstra bro over fjorden. Her står omkostningerne - efter min mening - ikke mål med resultatet.

PS: Børge Larsen bor cirka to kilometer væk fra linjeføringen og er på ingen måder rodet privat ind i sagen.

Skribenten, der burde være objektiv, er så enøjet, at noget må stikke under.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce