Debat: Frygter at flere sommerhuse oversvømmes efter droppet dige

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Poul Fremmelev, Hjarupvej 46 E, Kolding
Foto: Hans Chr. Gabelgaard
Debat. 

Læserbrev: Med stor undren har jeg fulgt med i debatten om digeprojektet ved Binderup og Grønninghoved Strand og specielt interesseret er jeg, da jeg har sommerhus på Fredskovvej ved Grønninghoved Strand. Jeg har deltaget i det store informationsmøde i maj måned, hvor vi på glimrende vis fik gennemgået de planer og muligheder der forelå. Efterfølgende kunne vi skriftlig give vore kommentarer til de forskellige muligheder. Alt dette er kaldet indsigelser og dækker over, at man kan forholde sig positivt eller negativt til de opstillede projekter. Men nu kan jeg læse, at borgmesteren bruger ordet INDSIGELSER som om, at alle der har indsendt en indsigelse også er negativ overfor projekterne og ikke ønsker, at kommunen foretager sig yderligere.

Det ville klæde vores borgmester, hvis han hurtigt fremlagde, hvor mange der har fremsendt indsigelser, - hvor mange der er positive, og hvor mange der er imod. Så kunne vi alle have samme viden og dermed bedre vurdere, hvordan støtten og forståelsen for det helt nødvendige digeprojekt er. Jeg er sikker på, at mange med sommerhuse i Binderup og ved Grønninghoved Strand har stor forståelse for, at der skal gøres noget, for de store ændringer i klimaet stopper desværre ikke her. Jeg frygter, at vi allerede i den kommende vinter overlever en endnu kraftigere stormflod, så endnu flere sommerhuse oversvømmes og store værdier dermed går tabt.

Jeg ser frem til en mere åben proces om muligheder for os med sommerhuse i området, så vi kan have fælles viden om, hvad der kunne hjælpe, og hvordan vi bedst gør det. Jeg har naturligvis stor respekt for, at reglerne for Natura 2000 også skal overholdes i Kolding Kommune, men jeg hørte ikke på oplysningsmødet, at jorddiget var omfattet af Natura 2000 reglerne. Så jeg afventer en fremadrettet proces, hvor alle indsigelser offentliggøres og alle statslige/kommunale regler fremlægges. Herefter kan Kolding Kommune fremlægge økonomiske beregninger for den enkelte sommerhusejer. Så kan der træffes en beslutning, hvor alle kender de reelle konsekvenser. Vi skal have en faktabaseret beslutningsproces og ikke en afgørelse efter en borgmesters fornemmelser.

Jeg frygter, at vi allerede i den kommende vinter overlever en endnu kraftigere stormflod, så endnu flere sommerhuse oversvømmes og store værdier dermed går tabt.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce